2019. november 20. szerda Jolán

Íme az 5 legidegesítőbb dolog az újabb autókban: téged melyik kerget őrületbe?


Bár a modern autók valóságos technikai csodák, azért vannak bennük bőven olyan dolgok, amik az őrületbe kergetik az embert. Most összeszedtünk párat a legbanálisabb hibákból.

Az új autók egyre jobbak, a legtöbb már eléggé high-tech, mégis akadnak idegesítő részletek bennük, ezek az apróságok pedig a sofőrök agyára mennek. A német autóklub most összeszedett pár dolgot, amik baromi idegesítőek az új kocsikban.

1, Nem lehet jól kilátni

Hiába a dizájnos forma, ha az a praktikum rovására megy: nagyon sok új autóból egyszerűen nem lehet rendesen hátra kilátni, éppen ezért pedig mindenképp érdemes legalább egy tolatókamerát berendelni - persze plusz pénzért... A dolog nem csak a parkolást, de a közlekedést is megnehezíti, főképpen a városban. Az ADAC a Toyota C-HR-t és a Nissan Micrát emlegeti példaként, de ugyanez volt a bajunk a Mazda 3-al is.

A különféle radarokat, érzékelőket pedig a jellemzően visszapillantó tükörnél rejtik el, az így keletkezett dobozka pedig jelentős területet takar ki az első szélvédőből, ami például a magasan lévő jelzőlámpáknál okozhat gondot. A németek a Volvo V60-assal prezentálják a problémát, de ez a legtöbb modern kocsi rákfenéje - a Pénzcentrum a Nissan Leaf tesztjén érezte nagyon zavarónak a dobozkát.

2, Értelmetlen spórolások

Az is elég idegesítő, ha egy apróságon próbál meg pár ezer forintot megfogni a gyártó. Ilyen például a tanksapka, és annak a kis ajtaja: ezt a legtöbben már összekapcsolják a központi zár rendszerével, de például a Citroen Berlingo esetében még mindig a slusszkulccsal kell nyitni a tanksapkát. Emellett az ADAC még a Ford Fiestát hozza példának, amelyben kevés a kapaszkodó - tudod, az a kis műanyag, ami a fejed mellett van.

3, Az idegesítő kulcsok

Ma már a legtöbb új kocsihoz lehet kérni rádiós kulcsot, amivel nincs is baj, hiszen elég kényelmes kis extra. Azonban sok gyártó az ilyen kulcsok oldalára teszi a gombokat, így a zsebünkben könnyen kinyithatjuk az ajtót, vagy a csomagtartót. Emellett a krómozott gombokra a Volvo újabb kulcsain például csak belegravírozzák a szimbólumokat, így nehezen lehet felismerni őket.

4, Kihalnak a gombok

Ma már szinte elengedhetetlen az érintőképernyő az új kocsikból, ám sok gyártó túlzásba esik: minden funkciót erről lehet vezérelni a nyomógombok helyett. Például a rádió hangerejét is érintéssel lehet szabályozni egy egyszerű tekerőgomb helyett, ami idegesítő, hiszen a sofőrnek jobban kell figyelnie, hogy pontosan meddig nyomja meg a képernyőt. Tekergetni azért még egyszerűbb...

5, Borzasztó figyelmeztetések

Rengetegen gyűlölik, ha az autójuk valami hangjelzést ad ki, ráadásul különösebb ok nélkül: néhány francia kocsiban például egy borasztó sziréna-szerű hang szólal meg, ha kinyitjuk az ajtót menet közben - ez főleg az utasok ki-beszállásánál bosszantó. A modern autók üléseibe már súlyérzékelőt építenek be, a kocsi pedig víjjog, ha súlyt érzékel, és nincs bekötve a biztonsági öv. Ez egészen addig hasznos funkció, ameddig nem rakunk például egy nagyobb táskát az anyósülésre. Ugyanis az autó azt is embernek érzékeli, és követeli az övet...

KIHÚZNA A BAJBÓL 500 EZER FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Mutatunk egy konkrét példát: kalkulátorunkban 500 ezer forintos hitelösszeget, és 48 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 12 178 forintos törlesztőrészlettel a CIB nyújtja (THM 8,17 %), de nem sokkal marad el ettől a K&H 13 411 forintos törlesztőt (THM 13,79%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank és az Oney konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS