11 °C Budapest

Ide megy nyaralni a legtöbb magyar: ezeket az ajánlatokat keresik

2019. május 8. 15:45

A Magyarországról indított internetes keresési adatok alapján 2018-ban folytatódott a turisztikai termékek, szolgáltatások iránti érdeklődés növekedése. A mobiltelefon használatának erősödése továbbra is érezhető, a tavalyi évben minden második utazással kapcsolatos keresés mobilról történt. Országok tekintetében Olaszország, a városok között Bécs a magyarok legkeresettebb úti célja. Turisztikai céllal Magyarországra Németországból kerestek rá legtöbbször.

A Magyarországról indított, turizmussal kapcsolatos internetes keresések száma dinamikus növekedést mutat, 2018-ban 9%-kal emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Míg 2016-ban a legtöbb keresést augusztusban indították, addig 2018-ban július volt a csúcsidőszak a turisztikai célú böngészések szempontjából. Az egyes kategóriákat elemezve, a last minute ajánlatok tekintetében figyelhető meg a legnagyobb emelkedés. Míg 2016-ban relatíve alacsony számú keresést indítottak ebben a témában, addig 2018 nyarára a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.

Tovább erősödött a konkrét márkákhoz, termékekhez valamint szolgáltatókhoz köthető keresések száma.

2018-ban már minden ötödik keresés ilyen volt, míg ezzel párhuzamosan folyamatos csökkenés figyelhető meg az általános, generikus szavak, kifejezések használatában. A tendencia rámutat arra, hogy a felhasználók gyakorlottabbak, és részben a cégek hirdetési tevékenységének köszönhetően tájékozottabban, célzottabban böngésznek.

Magyarországon évről évre töretlenül növekszik a turizmussal kapcsolatos keresések volumene, a böngészéshez használt eszközök kapcsán pedig meghatározó az okostelefonok térnyerése. 2018-ban a keresések közel felét (49%) mobilról indították, így elmondható, hogy az a turisztikai vállalkozás, amelyik nem rendelkezik mobilbarát weboldallal, elesik minden második felhasználótól

- mondta Bogdán Barnabás, a Google iparági elemzője.

A minőségi szálláshely- és programkínálat-fejlesztés elengedhetetlen ahhoz, hogy a következő években a magyarországi turizmus tovább tudjon növekedni 

- mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. Olaszország, Horvátország és Ausztria voltak a leggyakrabban keresett desztinációk 2018-ban, a legnagyobb ütemben pedig Görögország és Szlovénia iránt nőtt az érdeklődés. A városok között továbbra is Bécs vezet Barcelona és London előtt. Növekedési ütem tekintetében Barcelona kiemelkedik versenytársai közül, 2017-ről 2018-ra 33%-kal emelkedett a keresések száma.

A belföldi keresések viszonylatában Budapest kiemelkedően magas arányt képvisel, a fővárost Siófok és Hajdúszoboszló követi a képzeletbeli dobogón.

Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján. Hazánkkal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
Amíg a digitalizáció alkalmazásában a szállodák viszonylag jól állnak, egy tavalyi felmérés szerint a kisebb szálláshelyeknél sokkal rosszabb a helyzet: az egyéb szálláshelyek alig 8 százaléka alkalmaz szálláshelykezelő szoftvert. Itt még nem jelenik meg a digitális technológia a napi vállalatirányításban

 - emelte ki Szabó Áron, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatója.

A turizmus digitalizációja alapvető, közös érdek, hogy célzottabb fejlesztések és hatékonyabb kampánytevékenység szolgálja az ágazatot. Ezt a célt szolgálja az idén elinduló Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK), amelynek lényege, hogy valós időben mutatja majd az országban található összes szálláshely forgalmi adatait, vagyis azt, hogy hány felnőtt, hány gyermek érkezett, honnan jöttek, mennyi időt töltöttek el hazánkban, illetve mennyit költöttek a szolgáltatásokra a belföldi és külföldi vendégek. Az anonimizált adatok alapján az MTÜ a jövőben előrejelzéseket készíthet a várható vendégforgalomról és a marketingkampányok hatékonyságát is pontosabban tudják mérni.

Turizmust szervezni, fejleszteni ugyanis akkor lehet jól, ha van valós képünk arról, hogy mi működik és mi nem működik az ágazatban

 - fogalmazott Szabó Áron, aki szerint legfontosabb változás az NTAK bevezetésével az lesz, hogy naprakészen megismerhetők lesznek a teljes szektorra kiterjedő, valós forgalmi adatok, amelyekről a szálláshelyek is kapnak statisztikai visszajelzéseket.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem