A legendás Gundel étterem után a történelmi Centrál Kávéház is újraéledt 2022-ben.
Júniusban 0,4 százalékkal csökkent a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért forgalma, a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 1,0 százalékkal csökkent, a belföldi vendégek által eltöltötteké 0,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A KSH közleménye szerint a forgalom alakulásában szerepet játszhatott a kedvezőtlen időjárás, és az is, hogy az előző évvel ellentétben az idén júniusban nem volt hosszú hétvége. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron számolt összes bruttó árbevétele 6,7 százalékkal nőtt és 47,1 milliárd forintot tett ki. A főszezont jelzi, hogy tavaly augusztus óta ez a legnagyobb összeg.
A szállodák szobakihasználtsága 0,9 százalékponttal 64,8 százalékosra javult tavaly júniushoz képest. A kereskedelmi szálláshelyek egy kiadható szobára jutó teljes bevétele 7,1 százalékkal nagyobb volt a tavaly júniusinál és átlagosan 23 ezer forintot tett ki. Ebből a szállásdíjbevétel 13 ezer 800 forint volt, 5,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A külföldiek átlagosan 14 ezer 800, a belföldiek 8 ezer 300 forintot fizettek egy éjszakára. A külföldi szállásdíjbevétel 5,5, a belföldi 4,1 százalékkal emelkedett.
Az összes szállásdíjbevétel 5,0 százalékkal, 28,3 milliárd forintra nőtt, a vendéglátásból származó bevételek 29,9 százalékkal, 11,1 milliárd forintra emelkedtek, miközben az egyéb szolgáltatások bevétele 10,9 százalékkal, 7,7 milliárd forintra csökkent. Az év első hat hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 5,3 százalékkal nőtt és megközelítette a 13 milliót. A külföldi vendégek 6,7, a belföldiek 6,3 millió vendégéjszakát töltöttek el, ami 4,0, illetve 6,8 százalékkal több a tavaly első félévinél. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó bevétele 10,4 százalékkal volt több, mint 2017 első felében és 217,8 milliárd eurót tett ki. A szállásdíj bevételek 9,0 százalékkal, 125 milliárd forintra, a vendéglátás bevételei 25,4 százalékkal 51,0 milliárd forintra emelkedtek.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök
- Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot
- Az iráni elnök egyelőre nem köti Izraelhez a hajnali akciót
- Lázár János döntött: szétrobbantották a MÁV központját
- Kiderült, mikor indul az új otthonfelújítási program
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben