Tavasszal megsokszorozódik a közutakon a traktorok száma, hiszen a vetési munkálatok még tartanak.
Brutális pofont kapott a magyar autópiac a koronavírustól: gyakorlatilag feleannyi személygépkocsi állt forgalomba idén áprilisban Magyarországon, mint egy évvel korábban. A nagy márkák mind-mind visszaestek, a legnagyobbat a Honda és a Suzuki zuhant a járvány miatti lassulás első teljes hónapjában - és még hol van a vége... A Pénzcentrum gyorselemzése a Datahouse friss adatai alapján.
Teljesen kicsinálta a koronavírus a magyar autópiacot, áprilisban konkrétan feleannyi gépkocsi állt forgalomba, mint 2019. negyedik hónapjában. Mialatt a tavalyi rekordévben áprilisban 12 421 autó állt forgalomba hazánkban, a Datahouse megküldte a Pénzcentrumnak a friss adatait, amelyek szerint ez idén áprilisban csak 6170 darab volt. Az alábbi csárton talán még drámaibban látszik a visszaesés, főképpen, hogy már márciusban is 14 százalékkal kevesebb autót állítottak forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban.
Furcsa, de ebben a nehéz helyzetben is akad olyan márka, amely ha nem is túl sokat, de javítani tudott a tavaly áprilisi számain: a Toyota amellett, hogy 759 forgalomba állt gépkocsival megnyerte 2020. áprilisát, még 5,86 százalékkal túl is szárnyalta a tavaly ilyenkori mutatóját. A második legkelendőbb márka a múlt hónapban a Dacia volt, a harmadik pedig a Skoda. Az alábbi csárton látható, hogy szinte minden márka forgalomba helyezései csökkentek az előző évekhez képest.
A TOP 25 márka közül egyértelműen a Suzuki és a Honda bukta a legnagyobbat tavaly ilyenkorhoz képest: most áprilisban 80,79 százalékkal kevesebb Honda, és 78,9 százalékkal kevesebb Suzuki állt forgalomba, mint 2019. azonos hónapjában, de 70 százalék körüli csökkenést mutat az Opel és a Nissan is a vírus okozta válsághelyzet első teljes hónapjában. Összességében a legtöbb népszerű márkánál csökkentek a forgalomba helyezések, van, akinél 50-60 százalékkal is, de a "szerencsésebbek" legtöbbjénél is 27-47 százalék közötti a deficit.
Év végéig kedvezményes THM-el vehetsz fel autóhitelt: nézz szét az ajánlatok között!
A Toyota mellett javított még a forgalomba helyezéseinek számán, vagy nem zuhant be teljesen a Dacia (-2,19%), a Citroen (+2,56%), illetve a Jeep (-3,33%). Ezek mellett még a Lexus forgalomba helyezései nem csökkentek annyira drámaian, "csak" valamivel több, mint 11 százalékkal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A modellek között még mindig a Dacia Lodgy vezeti az éves eladási listát, ebben vélhetően az játszik közre, hogy most kezdenek kipörögni a nagycsaládos autóvásárlási szerződések - ugye, a Lodgy az egyik legolcsóbb hétszemélyes a piacon, a 2,5 milliós állami kedvezménnyel akár féláron is meg lehet venni. Második helyen a Skoda Octavia áll 1553 forgalomba helyezett darabbal, a harmadik pedig a Toyota Corolla 1445-tel. A tavaly mindent vivő Suzuki Vitara most csak az ötödik legnépszerűbb autó a listán 1179 forgalomba állított modellel, a tavalyi ezüstérmes SX4 S-Cross pedig a tizedik helyen áll, eddig 908-at helyeztek forgalomba.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele
- Újra bejárja Magyarországot a Google
- Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár
- Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot
- Momentum-programbemutató: üzenet Magyar Péternek és a DK-nak
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó