Az elmúlt években megugrott a bankkártyás és átutalási forgalomhoz kötődő visszaélésekből eredő károk értéke Magyarországon.
Egyre több új magyar rendszámra vásárolnak e-matricát a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai szerint. Csak magyar rendszámból eddig idén közel negyedmillió új jelent meg a hazai fizetős utakon. Új csúcsot állítva ez a szám az év végével a 700 ezres határt is átlépheti.
Az autópályamatrica eladások alakulása alátámasztja az új- és használtjármű-piac hazai bővülésével kapcsolatos állításokat. Tavalyelőtt 610 ezer, 2018-ban már 660 ezer esetben vásároltak a díjköteles utakon újonnan megjelenő magyar rendszámra e-matricás jogosultságot. Az év első négy hónapjában ez a szám elérte a negyedmilliót, így a 700 ezres határ átlépésével újabb rekord dőlhet meg az év végéig.
Az új rendszám persze nem minden esetben takar új járművet (pl. személyautót, motorkerékpárt, autóbuszt, utánfutót vagy kishaszon-gépjárművet). Új rendszámot használt jármű is kaphat, sőt azoknak a járműveknek a rendszáma is újként jelenik meg az útdíjfizetési szolgáltatónál, amelyek használói korábban nem vettek igénybe fizetős útszakaszokat.
Az újonnan megjelenő rendszámokra idén eddig leginkább heti (106 ezer rendszám) vagy éves megyei jogosultságot (96 ezer rendszám) vásároltak. Az utóbbi körben az új autók, az előbbinél pedig a behozott, használt járművek lehetnek többségben. Érdekesség, hogy idén, április végéig 1599 egyedi rendszámra vettek matricát, amiből 358 jelent meg újonnan a NÚSZ-nál. Ezen felül 444 veterán és 26 versenycélú autóra is vettek idén matricát, amiből 122, illetve 16 volt új rendszámos.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza