8 °C Budapest

Bicikli félmillióért: a drága sportfelszereléseket keresik a magyarok

Pénzcentrum
2014. július 3. 16:08

Jelentős változáson megy át a sportfelszerelések és a sportruházatok hazai piaca. Míg korábban a legolcsóbb, legegyszerűbb termékek voltak a legnépszerűbbek a magyar üzletekben, addig az elmúlt két évben a vásárlók érdeklődése láthatóan a magasabb minőségű, illetve speciális/innovatív termékek felé fordult.

A legszembetűnőbb a változás a kerékpárok piacán zajlott: 2014 első félévében 25%-al nőtt a biciklik forgalma a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, a bővülés ugyanakkor nem az eladott darabszám növekedésének, hanem az átlagos értékesítési ár emelkedésének köszönhető, amely idén 23,5%-kal magasabb kerékpáronként, mint egy évvel korábban - derül ki a Hervis első féléves értékesítési adatainak elemzéséből. Ez utóbbi hátterében azonban nem az átlagos kínálati árak növekedése áll, hanem az, hogy a vásárlók egyre nagyobb része a drágább, igényesebb kerékpárok közül választott: például az elmúlt hónapokban jelentős érdeklődés övezte a 450 ezer forint feletti árkategória kerékpárjait, többek között a világhírű KTM márka egyes modelljeit is.

A kerékpárok mellett a futófelszerelések piaca is jelentősen fejlődött idén, hiszen az első féléves adatok 30%-os forgalomnövekedést mutatnak az egy évvel korábbihoz képest. A bővülés leginkább a minőségi futócipők iránti kereslet megugrásának köszönhető, amely hátterében az egyre nagyobb számú, rendszeresen sportoló ember áll. A Hervis adatai szerint a futócipők területén is igényesebb lett a magyar vásárló, ahol az első áttörés 2012-ben történt: akkor a női futócipők átlagos árszínvonala közel 25%-kal, a férfi futócipőké pedig 17%-kal nőtt. Bár ezen a területen a növekedés üteme 2013-ban lassult (a női futócipőknél 5, a férfiakénál 8%-os volt az átlagos emelkedés mértéke), 2014-ben újabb kiugrást láthatunk: a hölgyek átlagosan 7, a férfiak pedig 12%-kal drágább futócipőket vásárolnak, mint egy évvel korábban.

A futás növekvő népszerűségével kapcsolatos, hogy a korszerű, speciális anyagokból készült, légáteresztő, nedvességelvezető képességű ruházati termékek is egyre kedveltebbek, az idei első félévben 32%-kal többet értékesített a Hervis, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A szintetikus termékek területén - a folyamatos gyártói fejlesztések eredményeinek köszönhetően - sokat változott a magyar vásárlók hozzáállása, így már nem utasítják el élből az ilyen anyagból készült ruházati cikkeket.

Ugyancsak egyre népszerűbb a túrázás Magyarországon, amit jól mutat, hogy a túraruházatok forgalma 22%-kal növekedett az első félévben a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva. Leginkább a funkcionális és speciális túrapólók fogynak, de nagy az érdeklődés a túradzsekik és a softshell dzsekik iránt is. Emellett a 2014 első félévében kétszer annyi túrabotot és nordic-walking botot adtak el a Hervis üzletekben, mint egy évvel korábban.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A forgalmi adatok elemzéséből az is kiderül, hogy sportolás közben a megjelenés is számít. Az áruházlánc tapasztalatai alapján a hölgyek túlnyomó többségben a nőies színeket, modelleket, és divatos szabású termékeket keresik. Még a legelismertebb márkák modelljei sem népszerűek a körükben, ha azt "férfiasnak" találják. Ugyancsak a futás/fitnesz népszerűbbé válása hozott komoly növekedést a sportmelltartók piacán.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem