Az új irányzat iránti növekvő érdeklődés, igény lehet a válasz a modern élet rohanó tempójára és az alváshiány okozta egészségügyi problémákra.
Jelentős változáson megy át a sportfelszerelések és a sportruházatok hazai piaca. Míg korábban a legolcsóbb, legegyszerűbb termékek voltak a legnépszerűbbek a magyar üzletekben, addig az elmúlt két évben a vásárlók érdeklődése láthatóan a magasabb minőségű, illetve speciális/innovatív termékek felé fordult.
A legszembetűnőbb a változás a kerékpárok piacán zajlott: 2014 első félévében 25%-al nőtt a biciklik forgalma a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, a bővülés ugyanakkor nem az eladott darabszám növekedésének, hanem az átlagos értékesítési ár emelkedésének köszönhető, amely idén 23,5%-kal magasabb kerékpáronként, mint egy évvel korábban - derül ki a Hervis első féléves értékesítési adatainak elemzéséből. Ez utóbbi hátterében azonban nem az átlagos kínálati árak növekedése áll, hanem az, hogy a vásárlók egyre nagyobb része a drágább, igényesebb kerékpárok közül választott: például az elmúlt hónapokban jelentős érdeklődés övezte a 450 ezer forint feletti árkategória kerékpárjait, többek között a világhírű KTM márka egyes modelljeit is.
A kerékpárok mellett a futófelszerelések piaca is jelentősen fejlődött idén, hiszen az első féléves adatok 30%-os forgalomnövekedést mutatnak az egy évvel korábbihoz képest. A bővülés leginkább a minőségi futócipők iránti kereslet megugrásának köszönhető, amely hátterében az egyre nagyobb számú, rendszeresen sportoló ember áll. A Hervis adatai szerint a futócipők területén is igényesebb lett a magyar vásárló, ahol az első áttörés 2012-ben történt: akkor a női futócipők átlagos árszínvonala közel 25%-kal, a férfi futócipőké pedig 17%-kal nőtt. Bár ezen a területen a növekedés üteme 2013-ban lassult (a női futócipőknél 5, a férfiakénál 8%-os volt az átlagos emelkedés mértéke), 2014-ben újabb kiugrást láthatunk: a hölgyek átlagosan 7, a férfiak pedig 12%-kal drágább futócipőket vásárolnak, mint egy évvel korábban.
A futás növekvő népszerűségével kapcsolatos, hogy a korszerű, speciális anyagokból készült, légáteresztő, nedvességelvezető képességű ruházati termékek is egyre kedveltebbek, az idei első félévben 32%-kal többet értékesített a Hervis, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A szintetikus termékek területén - a folyamatos gyártói fejlesztések eredményeinek köszönhetően - sokat változott a magyar vásárlók hozzáállása, így már nem utasítják el élből az ilyen anyagból készült ruházati cikkeket.
Ugyancsak egyre népszerűbb a túrázás Magyarországon, amit jól mutat, hogy a túraruházatok forgalma 22%-kal növekedett az első félévben a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva. Leginkább a funkcionális és speciális túrapólók fogynak, de nagy az érdeklődés a túradzsekik és a softshell dzsekik iránt is. Emellett a 2014 első félévében kétszer annyi túrabotot és nordic-walking botot adtak el a Hervis üzletekben, mint egy évvel korábban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A forgalmi adatok elemzéséből az is kiderül, hogy sportolás közben a megjelenés is számít. Az áruházlánc tapasztalatai alapján a hölgyek túlnyomó többségben a nőies színeket, modelleket, és divatos szabású termékeket keresik. Még a legelismertebb márkák modelljei sem népszerűek a körükben, ha azt "férfiasnak" találják. Ugyancsak a futás/fitnesz népszerűbbé válása hozott komoly növekedést a sportmelltartók piacán.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház