7 °C Budapest

Adventi vásár Bécsben: meglepően olcsó

2014. december 6. 07:01

Akár karácsonyi ajándéknak is jó ötlet ellátogatni valamelyik közeli városba és megnézni, milyen az adventi hangulat odaát. Nézzük, mennyibe kerül eltölteni egy-egy napot Pozsonyban, vagy Bécsben.

A napokban a nyakunkba vettük a várost, és megnéztük, milyenek az árak a népszerű budapesti karácsonyi vásárokban. Ha röviden jellemezni szeretnénk, annyit mondanánk, horror. Ezek után kíváncsiak voltunk, vajon mennyire lehet drága eljutni külföldi karácsonyi vásárokba. Összevetettük a bécsi és a pozsonyi adventezés költségeit.

Bécs

Adventkor számos utazási akcióval lehet találkozni, egyes csoportos utakat már 3500 forintért is el lehet érni. Ez direkt egy napos városnéző, vásárlós akció, reggel kivisznek, este pedig hazahoznak bennünket. Ennél jóval drágább a vonat, de ott például válthatunk 39 euróért (majdnem 12 ezer forint) olyan oda-vissza jegyet, ami 4 napig érvényes, és közben használhatjuk a helyi tömegközlekedést is.

Ha maradunk az egy napos villámlátogatásnál, akkor szükségünk lesz például egy ebédre, ami a PalPrices kalkulációi szerint 2300 forint körül lesz per fő, úgy ittunk is, és borravalót is adtunk. Ha kávézunk is valahol, az majdnem ezer forint, információik szerint fajtától függően az átlagár 919 forintnyi euró. Ha ebédre inkább pizzát ennénk, akkor sem ússzuk meg olcsóbban, egy 30 centis majdnem 3000 forintba fog kerülni.

Ha napközben tömegközlekednénk, az 3350 forint lesz, annyiba kerül egy napijegy az árösszehasonlító portál gyűjtése alapján. Ha folyadékpótlásra ásványvizet vennénk, inkább egy közértben tegyük, ott ugyanis körülbelül 200 forint a másfél literes palackos víz. Míg étteremben ott is jóval drágább, egy 0,33-as üvegért 525 forintot is elkérnek. Ha például hazatérnénk egy szuvenír pólóval, az pedig átlagosan 5000 forintba kerül.

Bécsben egyébként több karácsonyi vásárt is meglátogathatunk, azonban nem feltétlenül érdemes mindet végig járni, úgy inkább rohanós lesz a nap, semmint kellemes kikapcsolódással teli. A leghíresebb adventi vásár Bécsben a városháza előtti Rathausplatzon található, állítólag már a 18. században is várta az érdeklődőket. Sokféle ajándékot vehetünk itt, például játékokat, édességeket, karácsonyi díszeket, ruhákat, bőr- és sportfelszerelések, művészeti alkotások, vagy akár parfümöket. Emellett ellátogathatunk a szintén nagy területű Altwiener Christkindlmarktra, vagy a Schönnbrunn-nál található kisebb vásárba.

Pozsony

Autóbusszal oda-vissza 5000 forintért lehet megjárni Pozsonyt, ha gyerekkel utazunk, neki 15 év alatt féláron válthatunk jegyet. Ugyancsak féláron utaznak a gyerekek a vonaton is, ez a felnőtteknek 17.50 euró, a máv árfolyamszámításai alapján ez 5425 forint oda-vissza. Ha már a városban vagyunk, gondoskodjunk az ebédünkről. Az említett árösszehasonlító kalkulációi szerint 1600 forintból jól lakhatunk, az árba beleszámolták az italt és a borravalót is.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Egy napos tömegközlekedési bérlet körülbelül 1500 forint, egy öt kilométeres út taxival pedig majdnem 2800 forint. Egy fél literes ásványvíz pedig 250 forintos átlagáron kapható. Egy csésze kávé pedig átlagosan 500 forintba kerül. Ha itt is veszünk szuvenír pólót ugyanúgy 500 forintot kell költenünk. Béccsel összevetve Pozsony sokkal olcsóbbnak tűnik, hamar visszajöhet az olcsóbb bécsi buszút ára.

Pozsonyban is több vásár várja a látogatókat, a Fő téren (Hlavné námestie), a Ferencesek terén (Františkánske námestie) és a Hviezdoslav téren (Hviezdoslavovo námestie) is vásárolhatunk. Az itthoni vásárokhoz hasonlóan itt is leginkább kézműves termékeket lehet kapni, illetve helyi specialitások közül válogathatunk.

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.