Kalotaszeg és környéke már évszázadok óta komoly szereplőnek számít az erdélyi gasztronómiában.
Hamar népszerű lett Kajla az alsó tagozatos iskolások körében. Július közepéig 30 ezernél is több diák utazott a MÁV-START járatain az ingyenes jegyekkel, melyeket a MÁV és a GYSEV a Kajla útlevéllel rendelkező gyermekek számára egy hónapig biztosít. Július 31-ig élhetnek az iskolások a kedvezményes lehetőséggel.
Az első két hét tapasztalatai alapján jól látszik, hogy az ország minden régiójában igénybe veszik a kedvezményt. A nagyvárosaink mellett a Dunakanyarba, a Balatonhoz, a Tisza-tóhoz és a Velencei-tóhoz is szívesen utaznak a gyerekek, hogy Kajlát követve felfedezzék Magyarország csodáit. A több mint 30 ezer utazás 3904 településpár között oszlott meg. Kajlával kapcsolatos híreket a www.kajla.hu oldalon érdemes követni, ahol a kampány keretében biztosított kedvezményekről is bővebb információhoz lehet jutni - írja a MÁV közleményében.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kezdeményezésére indult nagyszabású országos kampány célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat. A gyermekek a kampány segítségével nem csak a kötelező tanórai keretek között tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, hanem Kajlát, a kíváncsi magyar vizsla kölyköt követve virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit. A "Hol vagy, Kajla?" elnevezésű akcióhoz partnerként csatlakozott többek között a MÁV, a GYSEV, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, az Oktatási Hivatal és a SPAR Magyarország is.
Július 1. és július 31. között minden gyermek, aki a vonaton bemutatja Kajla Útlevelét és személyazonosításra alkalmas igazolványát (diákigazolvány vagy személyi igazolvány), ingyenes Kajla jeggyel utazhat a MÁV-START és a GYSEV belföldi járatain. A szülő, kísérő részére a díjszabásban meghirdetett viteldíjat meg kell fizetni. A járatokon a gyermekkel együtt utazó egy vagy két kísérő 33 százalékos kedvezményben részesül, amennyiben más kedvezménnyel nem rendelkezik. A feláras vonatokra a gyorsvonati pótjegyet, az InterCity pót- és helyjegyet, a helyjegyet, vagy az InterCity pótjegyet a Kajla kampány keretében díjmentesen utazó gyermek részére is meg kell vásárolni.
Az ingyenes utazáshoz a gyermek díjmentes Kajla jegyét előre meg kell váltani a vasúti személypénztárakban, a MÁV mobilapplikációból, a MÁV-START jegykiadó automatáiból vagy az internetes jegyértékesítési rendszerén keresztül. A jegyet egy útra és oda-vissza útra is meg lehet vásárolni, de az általános utazási szabályok szerint (100 kilométer alatti távolságra csak egyúti jegyet kínálnak a vasúttársaságok) - írja a vasúttársaság.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kampány az úgynevezett Kajla útlevélre épül, amellyel a gyermekek megyénként két-két fontos turisztikai célpontot kereshetnek fel a szüleikkel. Az útlevél mellett egy ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás is segíti a gyermekeket, ezen keresztül minden megyében két-két, Budapesten pedig három nevezetességet ismerhetnek meg játék közben. A Magyar Posta a kampány részeként díjmentes képeslapküldést tesz lehetővé júliusban és augusztusban. Az applikációt és az útlevelet egészíti ki a kampány harmadik eleme, a SPAR matricagyűjtő akciója, amelynek során 2019. augusztus 14-éig 200 matricát gyűjthetnek albumba a gyerekek, miközben szüleik kedvezményes kuponokkal gazdagodnak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége
- Svájc államfőjét fogadta Orbán Viktor a Karmelitában
- 44 napos választás kezdődik Indiában
- Ukrajna belsejét bombázza Oroszország
- Nagy Márton: újabb üzemanyagárstop jöhet - itt vannak a friss adatok