Pénzcentrum

Ultimátumot kapott a sárga csekk: ennyire kevesen fizetik be így a számlákat

2020.05.09. 10:33

A koronavírus-járvány kitörése után a csekkbefizetések kaptak leginkább szárnyra: az egyik hazai nagybank ügyfelei egy hónap alatt március és április közepe között az e-bankon keresztül közel 36 ezer, a mobilbank segítségével pedig több mint 50 ezer "csekket" fizettek be, ez 97, illetve 96 százalékos növekedést jelent. Az elektronikus fizetések térnyerése várhatóan a járvány lecsengése után is fokozódni fog, ez pedig a készpénzhasználat és a készpénzállomány csökkenését eredményezheti.


Mindenki megkapta a kitűnő bizonyítványát, ami az elektronikus bankolást illeti. A K&H stratégiájában a digitalizáció már évekkel ezelőtt kiemelt szerepet kapott. Ennek keretében fokozatosan és újabb innovációkkal tette gördülékenyebbé a pénzügyek intézését a bank. Erre pedig volt fogadókészség a vállalati és a lakossági ügyfelek körében, hiszen ma már egyre többen az elektronikus csatornákon bonyolítják a pénzügyeiket.

Tarol az ebank és a mobilbank

A bank lakossági ügyfelei az idén március 16-a és április 15-e között 1,4 millió alkalommal léptek be az ebanki felületre, ami az egy hónappal korábbi időszakhoz képest közel 11 százalékos növekedést jelent. A mobilbankos alkalmazás pedig 3,8 millió belépőt könyvelhetett el, ez 1,5 százalékkal haladja meg az előző havi számokat. A belépések mellett az elektronikus utalásoknál is komoly bővülés ment végbe: a mobilbankból küldött átutalások száma március közepéig 31 százalékkal nőtt - napi átlagban - több mint 19 ezerre.

A pénzintézet szakértői az elmúlt időszakban láttak némi átrendeződést az ebank és mobilbank használat között: az adatokból látható, hogy a mobilbanki szolgáltatásoknál nagyobb a növekedés. Ez összefüggésben van azzal, hogy egyre több nem csak banki szolgáltatás érhető el az okostelefonon, amelyek átveszik részben a számítógépek, notebookok szerepét. Az ebankon keresztül például a kártyalimitek beállítása idén március 16-a és április 15-e között csökkent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest, a mobilbankon keresztül történő beállítások viszont 7,7 százalékkal növekedtek.

Duplázás

A koronavírus-járvány hatása, vagyis, hogy a korlátozások miatt még többen választották az elektronikus megoldásokat a hagyományos ügyintézés helyett, különösen jól látszik a csekkbefizetések alakulásából. A bank ügyfelei március 16. és április 15. között közel 36 ezerszer fizettek be csekket az e-bankjukon keresztül.

A mobilbankon pedig több mint 50 ezer csekkbefizetés történt. Előbbi 97 százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest, a mobilbankos fizetéseknél pedig 96 százalékos emelkedés történt. Tehát egy hónap leforgása alatt közel dupla annyian fordultak az online eszközökhöz. A csekkbefizetések mellett a kártyafeltöltési, azaz top-up műveleteknél is jelentős a növekedés: az e-bankon keresztül 27 százalékkal többen tettek pénzt a kártyájukra mint egy hónappal azelőtt.

A K&H mindig is kiemelten kezelte az elektronikus fizetési megoldások fejlesztését, a digitalizációt annak érdekében, hogy a mindennapi bankolás kényelmesebb, egyszerűbb legyen minden érintett számára. Ennek köszönhetően számos digitális megoldás áll az ügyfelek rendelkezésére, és az látjuk, hogy ebben a rendkívüli helyzetben ezeket egyre többen igénybe is veszik. Örülünk neki, hogy egyre többen nyitottak a virtuális megoldások iránt, a vírus miatti megnövekedett forgalmat és ügyfélszámot pedig fennakadás nélkül kezeljük

- mondta Árva András, a bank lakossági ügyfelek szegmens marketing főosztályvezetője.

Készpénz helyett

A kiugró bővülés miatt várhatóan a jövőben is többen bankolnak online, hiszen ezek a megoldások kényelmesek, gyorsak és biztonságosak. A csekkfizetés esetében ez nemzetgazdasági szintén is örömteli lenne, mert Magyarországon a készpénzállomány a jegybank adatai szerint bőven meghaladja a 6000 milliárd forintot, GDP-arányosan pedig több mint 10 százalékos. A készpénzhasználatnak jelentősek a logisztikai, gyártási költségei, ehhez képest az elektronikus fizetési megoldások olcsóbbak.


URL: https://www.penzcentrum.hu/megtakaritas/ultimatumot-kapott-a-sarga-csekk-ennyire-kevesen-fizetik-be-igy-a-szamlakat.1095044.html