Pénzcentrum

Ezzel a kártyával spórolnak súlyos ezreket a magyarok: rengeteg zsebben ott lapul

2020.02.28. 14:39

Elég szoros volt a verseny a Pénzcentrum szavazásán, végül azonban a papírforma évényesült a pontgyűjtőkártyák versenyében. Kijelenthető, hogy szinte minden magyar háztartásban lehet legálább egy plasztik, amelyre gyűlnek a pontok a vásárlások után.


Elég szoros versennyel zárult a Pénzcentrum szavazása: hétfő reggeli, pontyűjtőkártyákról szóló cikkünkben arra voltun kíváncsiak, hogy olvasóink melyik rendszerben gyűjtik az egységeket a vásárlások/tankolások után. Ugyanis, ahogy kiderült, minden magyar háztartásban van legalább egyféle kedvezménykártya. Hiszen a KSH a 2016-os mikrocenzusán 4 millió 21 ezer magyar háztartást mért, és a vállalatok közlése szerint ennél jóval több kártya van forgalomban:

A Mol-nál üzleti titokként kezelik a Multipont kártyák adatait - így a többi kérdésünkre sem válaszoltak-, ahogyan a Shellnél is a ClubSmart kártyákét - utóbbi azért annyit elmondott kérdésünkre, hogy szinte minden második vásárlás alkalmával kerülnek pontok az egyes kártyákra.

{{KAPCSOLODO:1089109}}

A cikkben lévő szavazásra több mint 4300-an kattintottak, figyelembe véve a fenti adatokat, több kártyát is meg lehetett jelölni a voksoláson. A szavazásunk eredménye egyébként nagyjából összefügg a forgalomban lévő kártyák számával. Az ötösből a dobogó harmadik fokára az Auchan kártyái állhattak (a háromféle kártyát egy opció alá tettük), második lett majdnem 500-zal több szavazattal a Tesco ClubCard lett, és az abszolút győztes a SuperShop lett, amiből a legtöbb van forgalomban Magyarországon. És arányaiban is nagyjából tükröződnek a kiadott plasztikok: SuperShop-ból több mint duplaannyi van, mint az Auchan kártyáiból, a szavazáson is majdnem kétszer többet kapott a SuperShop.

{{EMBED:infogram_75570bd2-41b7-45e3-bad4-27c2c76a1c02}}


URL: https://www.penzcentrum.hu/vasarlas/ezzel-a-kartyaval-sporolnak-sulyos-ezreket-a-magyarok-rengeteg-zsebben-ott-lapul.1089327.html