Pénzcentrum

Csúcsra járatod otthon a klímát? Itt a szakik figyelmeztetése

2018.08.10. 14:00

Kifejezetten tikkasztó, forró napokon vagyunk túl, és bár az előrejelzések szerint a hétvégén lesz egy kis lehűlés, de a jövő hét folyamán visszatér a kánikula. Ezeket a meleg napokat sokan már csak úgy képesek elviselni, ha bekapcsolják a klímát. Mire számíthatunk azonban akkor, ha balszerencsénkre éppen ezekben a napokban romlik el a berendezés? Mennyi időt vesz igénybe, mire kiszáll egy szakember, és megjavítja azt?


Május közepén írtunk róla, hogy bizony erősen késésben van az, aki a nyarat már klimatizált lakásban szeretné eltölteni, de még nem rendelkezik a berendezéssel, ugyanis 2-3 hetet, akár kicsivel többet is kell várni a készülékek felszerelésére. De azok sincsenek sokkal jobb helyzetben a várakozási idő szempontjából, akiknél már korábban felszerelték a berendezést, ugyanis azokat folyamatosan karban kell tartani. A karbantartás keretein belül a már felszerelt klímaberendezéseket évente 1-2 alkalommal szakemberrel szükséges megvizsgáltatni, attól függően, hogy a berendezést csak hűtésre, vagy esetleg fűtésre is használják-e.

{{KAPCSOLODO:1066550}}

Előfordulhat azonban, hogy minden előrelátásunk ellenére pórul járunk, és éppen a legnagyobb kánikula közepén megy tönkre a klímaberendezésünk. Kíváncsiak voltunk, hogy ebben az esetben mennyi várakozási idővel kell számolni, mennyi ideig kénytelen elviselni a balszerencsés személy a nyári forróságot.

Nyáron sem megy gyorsabban

Logikus, hogy a nyár közeledtével a kötelező karbantartási munkálatok miatt megszaporodik a szakemberek munkája, ám a nagy hajtás a nyár beköszöntével sem ér véget.

A hőség valóban megszaporítja a hűtős-klímás szakemberek munkáját, ezért nem ritka, hogy 2-3 hetes határidőre tudják csak besorolni a beérkező megkereséseket. Annak ellenére, hogy a klímások leterheltsége egyre kevésbé hőhullám-függő, óhatatlan, hogy többhetes kánikula idején nagyobb eséllyel történnek meghibásodások a hűtőkörökben, és a potenciális vevőknél is előbb-utóbb betelik a pohár, hőségtűrő képességük eléri azt a határt, amikor klímakészülék telepíttetésére adják a fejüket."

- mondta el Várkonyi Nándor, a Hűtő- és Klímatechnikai Vállalkozások Szövetségének főtitkára.

Kérdésünkre a főtitkár azt is elárulta, hogy a szolgáltatási szférában általánosan tapasztalható díjnövekedés, ezt azonban a szakemberhiány okozza, nem pedig az, hogy a szakmabeliek kihasználnák a hőség okozta kényszerű helyzetet.

Megoldásként javaslom a kedves felhasználóknak, hogy kössenek karbantartási szerződést képesített szakcégekkel, mert úgy egyrészt kisebb lesz a valószínűsége annak, hogy a jól karbantartott hűtőberendezés meghibásodjon, másrészt, ha mégis bekövetkezne egy meghibásodás, a szerződött partnernek kötelessége a szerződésben rögzített határidőn belül felvonulni és a kárelhárítást megkezdeni. Ne bízzuk a véletlenre, a készenléti díj nagyságrendje nincs arányban a megspórolható stressz mértékével."

- tette még hozzá Várkonyi Nándor.

Mindez logikus lépésnek látszik, hiszen úgy tűnik, hogy a szóban forgó 2-3 hetes várakozási időt sem a készülék felszerelésénél, sem a karbantartásánál, sem pedig az esetleges javításánál nem lehet megúszni, ezen mindegyik esetben át kell esni. Tehát ha valaki ezt mindenáron el akarja kerülni, akkor ez lehet számára a megoldás.


URL: https://www.penzcentrum.hu/otthon/csucsra-jaratod-otthon-a-klimat-itt-a-szakik-figyelmeztetese.1069080.html