A Velencei-tó környéke viszonylag könnyen vészelte át a lakáspiac tavalyi ledermedését.
Aligha akad olyan Budapesten élő ember, aki ne egy élhetőbb, otthonosabb, biztonságosabb, csendesebb és tisztább levegőjű fővárosban szeretne élni. A Fővárosi Önkormányzat a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével olyan mintaprojekteket indít tizenkét fővárosi kerületben, amelyek kisebb-nagyobb területek forgalomcsillapításával, sebességcsökkentésével, közterek gyalogosoknak, kerékpárosoknak történő visszaadásával a szükséges emberközpontú fordulat első lépésének tekinthetők. A forgalmi változásokat több budapesti kerületben már bevezették, egyelőre tesztjelleggel, és ezzel párhuzamosan elindult az a társadalmi párbeszéd is, amely a következő hónapok tapasztalatai alapján hozzásegíti majd a döntéshozókat megalapozott döntéshez.
A köztereink zöldfelületének, sétálásra alkalmas részeinek aránya alapvetően határozza meg, hogyan érezzük magunkat szűkebb, vagy akár tágabb lakókörnyezetünkben. Ez az arány Budapest jelentős részén mára tarthatatlanná, egészségtelenné vált nagyrészt azért, mert az elmúlt évtizedekben a gépjárművek száma rendkívül megnövekedett Budapesten, amely ugyan a gazdaságunk fejlődését mutatja, ugyanakkor kevéssé örömteli hír abból a szempontból, hogy Budapest útjait nem ekkora autóforgalomra tervezték. Beszédes szám, hogy a felmérések szerint a fővárosi forgalomban résztvevő autósok 30 százaléka éppen parkolóhelyet keres. Komolyan hozzájárul továbbá a belváros rossz levegőminőségéhez csakúgy, mint a balesetek számához - áll a BKK közleményében.
A Fővárosi Önkormányzat, a BKK és tizenkét budapesti önkormányzat tettrekészségének köszönhetően a következő hónapokban a főváros tizenöt releváns, a közlekedési kihívásokat jól szemléltető "mintaterületén" vezetnek be tesztjelleggel különböző közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási intézkedéseket, amelyek kicsiben megmutatják, milyen lenne egy élhetőbb Budapest. Ezzel párhuzamosan a kozossegitervezes.budapest.hu oldalon elindul az a társadalmi párbeszéd is, amely folyamatosan monitorozza a mintaprojektekben érintettek véleményét, észrevételeit az intézkedések eredményességével kapcsolatban.
A tizenöt mintaprojekt közül 2020. augusztus 1-jével nyolc fővárosi helyszínen már meg is történt az új forgalmi rend bevezetése:
- Közösségi tér jött létre az Andrássy út szervizútjain a Rózsa utca és a Vörösmarty utca között, ezen a szakaszon október közepéig nem lehet gépjárművel közlekedni és parkolni.
- Idén nyáron minden hétvégére visszaadják a Pesti alsó rakpartot a gyalogosoknak és a kerékpárral közlekedőknek.
- Kísérleti jelleggel 50 km/h-ra csökkentik a megengedett sebesség határát a IX. kerületben az Üllői úton a Könyves Kálmán körút és a Határ út közötti, sűrűn lakott szakaszon.
- A Vörösvári út és a Szentendrei út sűrűn lakott szakaszán, ahol eddig 60 km/h óra volt a megengedett sebesség, ezt most 50 km/h-ra csökkentik.
- A Belső-Ferencváros egy része nyári hétvégéken forgalomcsillapított övezetté válik, emellett a Bakáts téren és a közeli utcákban a forgalomcsillapítást segítő ideiglenes forgalmi rendet vezettek be.
- Lipótváros évek óta küzd az átmenőforgalom csökkentéséért, ezért több gyalogosbarát tér- és utcafelújítás történt, és a forgalmi rend is úgy változott, hogy a városrészt ma már sokkal kevésbé uralják az autók.
- Az Andrássy út-Nagykörút-Rákóczi út-Károly körút közötti terület utcáit nagyrészt elfoglalják az autók. Belső-Erzsébetvárosban ideiglenes forgalmi renddel szeretnék kiszorítani az átmenő autóforgalmat.
- Szintúgy az átmenőforgalom csökkentése a célja a Budafoki út elején bevezetett új forgalmi rendnek.
A mintaprojektek területén forgalmi irányok, sebességhatárok, utcahasználati szabályok változnak a kisebb forgalommal bíró nyári próbaüzem idején. A Fővárosi Önkormányzat a kozossegitervezes.budapest.hu oldalon várja minden fővárosi véleményét a bevezetett változásokról: vajon sikerült-e élhetőbbé, biztonságosabbá tenni egy-egy fővárosi területet? A nyári tesztüzem során szerzett tapasztalatok és beérkező vélemények, észrevételek alapján a BKK 2020 végéig dolgozza ki azt a közlekedésfejlesztési akciótervet, amelynek konkrét intézkedései 2021-ben, ütemezetten lesznek majd bevezethetők.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek
- Egy korszak véget ért: megszűnt a légiposta Németországban
- Hét órán belül két késelés Londonban - képek
- Ferenc pápa tizenkét női rabnak mosta meg a lábát
- Franciaországban minden templom elé rendőri erőket vezényelnek a húsvéti ünnepekre