13 °C Budapest

Nem hív szakembert a magyar: pedig nagy baj lehet az otthoni bütykölgetésből

2019. július 26. 12:33

Minden év júliusának utolsó péntekén ünnepelhetjük a Rendszergazdák Megbecsülésének Nemzetközi Napját. Ha volt már valaki gondban egy nyomtató telepítésével, internetkapcsolat helyreállításával, vagy más hasonló informatikai probléma megoldásával, az tudja, milyen nagy segítséget jelenthet egy hozzáértő IT szakember a mindennapokban. Egy friss felméréséből az derült ki: az otthoni "számítógép-szakértők" bár az elején magabiztosnak tűnnek, gyakran órákig is elbajlódnak, mire helyreáll a rend(szer).

Gyakran hallani, hogy 10 millió futballszakértő, politikus vagy épp filmkritikus országa vagyunk. A Groupama Biztosító által végzett felmérés eredményei szerint az oly sokszor emlegetett "magyar lelemény" kiterjed a számítástechnikai problémák megoldására is. A kutatásból kiderült ugyanis, hogy a kisebb, vagy legalábbis annak látszó problémák esetén a felhasználók háromnegyede maga rugaszkodik neki a hibaelhárításnak. Ezt tehetik abban a reményben, hogy így hamarabb túljutnak a problémán vagy, hogy elkerülik a szervizbe mászkálás költségeit, kényelmetlenségeit. Erre azonban rá is lehet fizetni, ha a számítógép tulajdonosok nem tudják, mit is állítgatnak gépükön, telefonjukon...

Legtöbben a probléma nagyságát sem tudják felmérni

A felhasználók 74 százaléka önmaga próbálkozik a számítástechnikai - például a rendszer lelassulással, interneteléréssel vagy nyomtatással kapcsolatos - meghibásodások elhárításával. Közülük minden második "lesz, ami lesz" alapon kezd neki a javításnak, az önálló próbálkozók mindössze 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ért is a számítástechnikához. A többi felhasználó ismerőstől vagy családtagtól kér segítséget, miközben gyakran érzik kellemetlennek, hogy ilyen kérésekkel zaklatják őket. Szervizbe mindössze 1 százalékuk viszi eszközét hiba esetén.

Gyakori az is, hogy sokkal nagyobbnak gondolják a problémát, mint amekkora: a megkérdezettek 73 százalékával előfordult, hogy a hiba, aminek az elhárításához hozzálátott, kisebb volt, mint hitte. 

A számítógép használók negyede akár órákig is "buherál"

A kutatás egy másik kérdése arra kereste a választ, hogy a számítógép-, tablet-, és okostelefon-használóknak vajon mennyi ideig tart, mire valahogy megoldódik a problémájuk. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy minden negyedik IT eszköz felhasználónak órákig vagy akár 1-2 napig is várnia kell, amíg segítséget kap problémája megoldásához. Közülük is leginkább a 60 év felettieknek, iskolázottság szerint a szakképzetteknek és diplomásoknak, valamint a nemek közül inkább a nőknek viszi el sok idejét a hibaelhárítás. 

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Sokat segíthet egy saját rendszergazda

"Ügyfeleink között egyre népszerűbbek azok a lakásbiztosításhoz kapcsolható szolgáltatások, amelyek igénybevételével időt spórolhatnak meg, vagy egyébként bosszúságot okozó helyzeteket egyszerűen oldhatnak meg" - mondta el a kutatás kapcsán Kádár Péter, a Groupama Biztosító termékmenedzsment igazgatója, hozzátette:

A laptopok, számítástechnikai eszközök kisebb javításai a szakértők számára egyszerű műveletek. Sok embernek azonban gondot okozhatnak, ahogyan ezt a kutatás adatai is visszaigazolták. Számukra kifejezetten hasznos lehet egy olyan internet-asszisztencia szolgáltatás, ami ma már elérhető akár egy lakásbiztosítási csomag keretén belül is.

Azok, akik igénybe vesznek internet asszisztencia-szolgáltatást, telefonon, vagy hozzájárulásuk esetén akár gépünkhöz hozzáférve kapnak segítséget a problémák elhárításában. Egy ilyen szolgáltatással akár kevesebb mint havi ezer forintért megspórolhatjuk a szerviz-bevizsgálás díját vagy a házi hibaelhárítással töltött, ugyancsak értékes időt.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem