Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivőj az eset kapcsán felhívta a figyelmet a tudatos fogyasztói magatartás fotósságára.
Akár tízmilliárd forint is lehet az az összeg, amit az áramszolgáltatók elosztócégei az elmúlt években jogtalanul beszedtek a kisebb cégektől, önkormányzatoktól, társasházaktól. Ezen kisebb cégek közül sokan beperelték az áramszolgáltatójukat, így volt, aki ötmillió forintot is visszakapott - írja a hvg.hu.
Ez a jogtalanság abból következett, hogy egyes áramelosztó cégek nem tartottak be egy 2008-ban hatályba lépett rendeletet. Az energiaszolgáltatók a cégeket leginkább az áramfogyasztásuk alapján kategorizálták 2008-ig: kisfeszültségű (kif), középfeszültségű (köf) és nagyfeszültségű fogyasztókként (naf). A különböző kategóriákba tartozó cégekre más-más alapköltségek (a szállítási tételek közt kiszámlázott hálózati díjakban volt komoly különbség) vonatkoztak, a kisebb fogyasztásúakra magasabbak. Ezért sok kif-es át akart kerülni a köf-ös kategóriába, hiszen azzal jobban jártak volna.
A Gazdasági Minisztérium ezért bevezette a kif/köf kategóriát, és a villamosenergia-elosztókat arra kötelezte, hogy vizsgálják felül a besorolásokat, és azon fogyasztóikat, akik arra jogosultak, helyezze át a kedvezőbb tarifájú kategóriába. Emellett 2008-ig visszamenőleg fizesse ki nekik a különbözetet. Sok helyen azonban nem történt meg a felülvizsgálat, ezért nem történt meg a kategóriaváltás, így a különbözetet sem fizették vissza ezeknek a fogyasztóknak. Akik viszont perre léptek, sokszor milliós összegeket írtak nekik jóvá.
Az energiaaduditálással foglalkozó Get Energy Magyarország mintegy ötezer céget vizsgált át, s közülük több mint 900-nál az derült ki, hogy a villamosenergia-elosztók a 2008-as átsorolást nem végezték el, ami cégenként átlagosan 1-1,2 millió forintos visszafizetést eredményezett. De van olyan cég is, amelynek az E.On elosztócége már több mint 50 millió forintot fizetett vissza, sőt, egy esetben a három elosztó-hálózatos szolgáltató (az E.On, az Elmű-Émász és az EDF cégei) összesen több mint százmillió forintot is fizetett már egy vállalkozásnak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban