6 °C Budapest

Lakást adnál el? Milliókat bukhatsz, ha te is ezt rontod el

2017. szeptember 7. 18:30

Átlagosan 15 lakást tekint meg egy érdeklődő, mire kiválasztja az alkalmas ingatlant. Bár a tapasztalt szem tíz perc után megállapítja, lesz-e üzlet a dologból, alkalmanként érdemes fél-másfél órával kalkulálni. Egy ingatlanközvetítő elárul néhány szakmai titkot: például hogy az ingatlanválasztás kulcsmozzanata, amikor a bemutatást követően a lakásvásárló egy-két perc alatt egyedül körbejárja a lakást. Érdemes ilyenkor hagyni elmélyülni, mert ekkor hozza meg a döntését.

A tulajdonosok többsége lakáseladási tapasztalat híján gyakorta esik abba a hibába, hogy az ingatlan bemutatásakor a saját élményeiről, az ingatlanhoz való kötődéséről szóló történetekkel próbálja illusztrálni a lakás előnyeit, felkelteni a vevők érdeklődését - írja közleményében az OTP Ingatlanpont.

Nem lehet hibáztatni őket ezért, a legtöbb embernek az ingatlan a legnagyobb értéke, jobbára élményekkel telve, kötődéssel, szeretettel beszél róla

- mondja Havas János. Az OTP Ingatlanpont vezető értékesítési tanácsadója szerint ugyanez vezet az ingatlanok túlárazásához is, mert sokan ezt az érzelmi többletet is beszámítják az eladási árba, ami így akár 10-15%-kal is magasabb lehet a piacinál.

A tapasztalt értékesítő ehelyett azt szeretné elérni, hogy a vevőjelölt minél inkább el tudja képzelni saját otthonaként a lakást. Ezért szerencsésebb az üres ingatlan megmutatása, vagy ha ez nem megoldható, akkor a személyes holmik elpakolása, oszt meg néhány további kulisszatitkot az értékesítési tanácsadó. Havas szerint új érdeklődő esetén 10 perc alatt fel lehet mérni, hogy tetszik-e neki az ingatlan, vagy sem. A bejárással eltöltött idő azonban ennél sokkal hosszabb, általában fél-másfél órát vesz igénybe. Efelett már nem csak kellemetlen, de felesleges is az időtöltés, 90 perc alatt minden kiderül egy lakásról. Sok időt lehet spórolni a bejáráson és a vételen, ha az érdeklődő előre tudja, pontosan milyen lakást szeretne, ha adott határideje van a lakásvásárlásnak, ha előre tisztázott a finanszírozás.

Van olyan is, hogy csak a 22. lakást vették meg

Az OTP Ingatlanpont szakembere szerint a lakás tulajdonságainak megismerését és a közös bejárást követően érdemes hagyni az érdeklődőnek, hogy maga is kicsit szétnézzen a lakásban. Általában ilyenkor benyomásokat akar szerezni, megpróbálja elképzelni magát és családját az új otthonában, ami a legerősebb tényező a döntésében. Árról ilyenkor még nem is esik szó, vételi ajánlatot utólag, írásban szokás tenni, amikor az eladó és vevő elképzeléseinek közelítésében még mindig tud segíteni az ingatlanos.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Átlagosan 15 lakásnézésből lesz egy eladás, de ebben nagy a szórás.

Gyakorta előfordul, hogy rögtön az első lakásra ajánlatot tesz egy érdeklődő, főleg a befektetési céllal vásárló.

De például amikor egy szolnoki házaspár szeretett volna budai zöldövezetben venni egy lakást a gyermeküknek, egész Budapestet bejártuk, és végül egy VI. kerületben találhatóra esett a választásuk, amely sorban a 22. megnézett ingatlan volt

- meséli Havas János.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem