A Velencei-tó környéke viszonylag könnyen vészelte át a lakáspiac tavalyi ledermedését.
Manapság a krónikus időhiány sajnos nem ismeretlen fogalom. Nem csak a munkánk, de az egyéb rutinfeladatok is értékes perceket vesznek el mindennapjainkból, így kevés idő jut szeretteinkre. A magyarok fele legfeljebb két órát tud naponta eltölteni gyermekeivel, de ez sem nevezhető igazán minőségi időtöltésnek - derült ki a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi kutatásából.
A mai rohanó világban egyre túlterheltebbek vagyunk, kevesebb időnk marad arra, hogy minden követelménynek megfeleljünk. Gondot jelent a mindennapi élet megszervezése, így nem marad elég lehetőség minőségi idő megteremtésére és közös eltöltésére - legyen szó kulturális programokról, sportról vagy akár egy jó beszélgetésről.
Mennyi időt töltenek együtt hetente a magyar családok? Mit csinálnak szívesen ilyenkor? Mi okozza számukra a legnagyobb kihívást és mi jelentené a legnagyobb segítséget a probléma enyhítésére? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi, 2019 áprilisában készített kutatásában.
Időteremtés - Hiányzik, mint egy korty víz
Egy átlagos hétköznapon a magyarok fele legfeljebb kétórányi időt tud kötetlenül eltölteni a gyermekeivel - ennyi idő ugyanis az, amikor nem kell dolgoznia vagy egyéb feladatokat elvégeznie. Vagyis évente átlagosan 520 óra jut egymásra a szürke hétköznapokon. Ez túl kevésnek bizonyul, hiszen a válaszadók 67 százaléka nem tartja elegendőnek az általa megjelölt időmennyiséget, ami jól mutatja a téma aktualitását és súlyosságát.
Az ország női lakosságának születéskor várható élettartama körülbelül 79 év, valamint átlagosan 28 évesen szülik az első gyermeküket. Ez alapján elmondható, hogy 51 közösen eltöltött év adatik meg édesanyánkkal. Ehhez képest - ha a hétvégékét nem vesszük figyelembe -, a hétköznapi átlagos 2 órával számolva, csupán 3 évnyi minőségi időt töltünk együtt az 51-ből.
Felemésztenek minket a szürke hétköznapok
A közösen eltöltött idő sem nevezhető igazán minőséginek, ugyanis inkább a feladatok elvégzésével telik. Egy átlagos héten a megkérdezettek 68 százaléka a közös időt leginkább bevásárlással tölti, míg 52 százalék a napi rutinfeladatokat beszéli át, szervezi meg. A megkérdezettek közel fele a családi kohéziót erősítő programok helyett olyan passzív tevékenységet választ, mint például a tévé- vagy filmnézés. Ezzel szemben csupán a válaszadók egyharmadának marad lehetősége olyan programokra, amelyek a szülő-gyerek kapcsolatot erősítik, valamint fejlesztik a gyermekek nyelvi készségét. Ilyen többek között a meseolvasás is.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nemi bontást tekintve még mindig inkább a nők végzik el a házimunka oroszlánrészét: a kutatásban résztvevő édesanyák 95 százaléka maga végzi a családi fészek mindennapi teendőit. Ezzel szemben a férfiak csupán 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy őt terhelik a háztartással kapcsolatos tennivalók. A felmérésből az is kiderült, hogy míg a családapák szívesebben osztják meg ezeket a feladatokat, a nők hajlamosabbak mindent egyedül csinálni, ami szintén csökkenti a családdal eltöltött idő mennyiségét.
24 óra nem elég
Elsősorban kötelezettségeink miatt nem tudunk elegendő minőségi időt eltölteni szeretteinkkel, azonban mégsem a feladatok számának csökkentését látjuk megoldásnak. A kutatásban résztvevők kétharmada a rendelkezésre álló idejét növelné, vagy a hozzáállását változtatná meg, hogy lazábban tudja venni teendőit. Minderre az előre átgondolt időbeosztás, illetve a tennivalók priorizálása és megosztása megoldást nyújthat.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében