A legközelebbi bejelentett szolgáltatáskiesés április 21-én lesz, de lesznek további érintett időszakok áprilisban és májusban is.
Elhelyeztük Magyarországot a tévé-térképen: kiderült, hogy hazánkban átlagosan 54 ezer forintot kell fizetni a szolgáltatásért évente. Ez kb. feleannyi, mint mondjuk a svájci TV-csekk, de a vizsgált országok közül a lengyeleknél a legolcsóbb az előfizetés, nagyjából harmadannyi, mint nálunk. Kiderült, hogy hazánkban 4 millió háztartásra 3,5 millió előfizetés jut, és a legtöbben a digitális szolgáltatást veszik igénybe.
Több európai országban is sokkalta olcsóbb a kábeltévés előfizetés éves díja, mint Magyarországon - legalábbis ez derült ki, amikor összehasonlítottuk a hazai átlagárakat az European Broadcasting Union összegzésével.A listán ugyan hazánk nem szerepelt, de a Pénzcentrum a három legnagyobb hazai szolgáltató (Digi, UPC, Telekom) tévécsomag-árai alapján kiátlagolta, hogy itthon 4506 forintba kerül egy hónapra a TV-előfizetés, egy évre tehát 54 072 forintot kell fizetni a szolgáltatásért, ami átszámolva kb. 163,8 euró - 330 forint körüli euróárfolyammal számoltunk, hiszen a hazai valuta a napokban történelmi mélypont közelébe ért az euróval szemben. Így pedig értelemszerűen minden drágább a magyaroknak, amit euróban kell kifizetni.
Ezzel a drágasági lista második felébe kerültünk: az összesítés szerint Írországban kerül nagyjából ennyibe (160 euró, átszámolva majdnem 53 ezer forint) egy átlagos előfizerés. Ellenben a franciáknál csaknem tízezer forinttal olcsóbb egy évre kifizetni a tévét: náluk ugyanis 139 euró (kb. 45 700 forint) az átlagár. Olaszországban még ennél is olcsóbb a szolgáltatás, csupán 90 euró, durván 29 600 forint egy évre náluk az átlagos előfizetési díj.
A vizsgált országok közül Lengyelországban a legolcsóbb a tévézés, nekik csak 63 euróba (20 700 forintba) kerül egy évre az átlagos előfizetés, ami havonta kb. 1700 forintot jelent.
A drágasági listát Svájc vezeti, ahol horrorisztikus 322 euróba (több mint 106 ezer forintba) kerül egy évre az átlagos tévéelőfizetés. a norvégoknál is rengeteget kell kicsengetni, ha valaki tévézni akar - ott 312 euró, 102 ezer forint az éves díj. Ausztriában sem sokkal olcsóbb beköttetni a televíziót, egy évben több mint 98 ezer forintot (300 eurót) kell fizetni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 3,5 millió előfizetés országa
Az NMHH havonta készít gyorsjelentéseket a hazai tévéspiacról: a legfrissebb, júniusi adatok szerint a valamivel több mint 4 millió hazai háztartásra több mint 3,5 millió tévéelőfizetés jut. Az is kiderült, hogy immáron az előfizetések több mint 80 százaléka digitális tévére szól.
A jelentés szerint a legnagyobb magyar szolgáltató címért a Telekom és a Digi verseng - egyelőre utóbbi áll nyerésre 30,1 százalékos piaci részesedéssel, mialatt a Telekom csak egy 29,2 százaléknyi szeletet hasít a tortából. A harmadik helyen a UPC áll, 25,5 százalékniy részesedéssel. A többi kisebb szolgáltató részesedése 15,2 százalékos a piacból.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak