Haldoklik a lakáspiac, így tíz év után először elmarad a jövő hét végére tervezett 21. őszi budapesti Lakásvásár - olvasható a szervezők közleményében.
Mint írják, a rendezvény egyfajta lakmusz papírja volt a lakáspiacnak - a kiállítók és látogatók száma mindig hű képét mutatta a piac állapotának. 2002-ben 40 kiállítóval indult a "sikerszéria", a csúcsot pedig 2005-2006 jelentette, amikor csaknem 200 kiállító kínálta portékáit, az új és használt lakásokat, valamint az elengedhetetlen banki hiteleket, illetve a különböző állami támogatásokat.
A közleményben ugyanakkor kiemelik: idén tavasszal ismét csupán 40 kiállító vett részt a vásáron, jelezve, hogy a piac haldoklik. "Alig épül új lakás, az építő cégek tönkrementek, a magyarok csődöt jelentettek, a külföldiek kivonultak, a használt lakások adásvétele beszűkült, nincs igazán fizetőképes kereslet a piacon, a bankok szinte alig hiteleznek, s a most beindított kamattámogatás és szocpol sem mozdította meg a piacot, magyarán ez a szektor befuccsolt" - összegezte a problémákat Borsi László, a Lakásvásár Média Csoport elnöke.
"Állami pénz nélkül önmagában a lakáspiac nem képes működni Magyarországon. S, mivel az elmúlt években hektikus, kiszámíthatatlan, hosszú távra tervezhetetlen volt az állami szerepvállalás, ez a mostani válság időszakban sújtja leginkább ezt a szektort. Az idei évre az állam által tervezett 6 milliárdos lakáscélú költségvetés elenyésző a 2000-es évek közepén megvalósult 230 milliárdhoz képest, aminek csaknem a fele visszavándorolt a költségvetésbe adók és járulékok formájában" - mondta Borsi László.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak
- Remény csillant egy harminc éve húzódó konfliktus lezárására
- Nagy valószínűséggel vége Hanga Ádám szezonjának
- Trump-per: felgyújtotta magát egy ember a bíróság épületénél – videó
- Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert
- Jelentős esemény Nicole Kidman pályafutásában