Olyan pénzpazarló szokásokat gyűjtöttünk össze, amelyek elhagyásával hatékonyan takarékoskodhatunk a mindennapokban.
Az EU-ban átlagosan a nők 79 százaléka főz és/vagy csinál valamilyen házimunkát napi szinten, míg a férfiaknál ez az arány csupán 34 százalék. Magyarországon ugyanakkor sem a nők, sem pedig a férfiak nem szívelik a napi szintű háztartási feladatok elvégzését, olyannyira, hogy a hölgyek közül arányaiban a legkevesebben főznek és/vagy végeznek valamilyen házimunkát - napi szinten - az egész EU-ban, míg a magyar férfiaknál csak a bolgárok és a horvágtok lustábbak, de alig.
Az EU-ban átlagosan a nők 79 százaléka főz és/vagy csinál valamilyen házimunkát napi szinten. Ezzel szemben a férfiaknak csupán 34 százaléka teszi ugyanezt - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. A nők és férfiak között a legkisebb különbség Svédországban van, ott ugyanis míg a nők 74, addig a férfiak 56 százaléka főz és/vagy végez valamilyen házimunkát napi szinten. Ezzel szemben Görögországban a "házimunka" oroszlánrészét egyértelműen a nők végzik, olyannyira, hogy a görög férfiak mindössze 16 százaléka végez napi szinten házimunkát szemben a nők bődületes, 85 százalékos részarányával.
Van olyan ország persze, ahol még a görög férfiaknál is kevésbé veszi ki az otthoni tevékenységből a részét az "erősebbik" nem, ez pedig Magyarország (Bulgária és Horvátország mellett). Hazánkban ugyanis csupán a férfiak 14 százaléka főz és/vagy végez valamilyen házimunkát napi szinten. Igaz, ami igaz, a magyar nők sincsenek más országok nőihez képest szinte sehol (legutolsók az EU-ban), ha a házimunkáról van szó. Hazánkban ugyanis csupán a nők 56 százaléka végez napi szinten valamilyen háztartásbeli munkát szemben például a dán (82%), spanyol (84%), francia (80%) vagy éppen a német (72%) nőkkel.
Az EU-s átlaghoz képest mindez azt jelenti, hogy a magyar nők az európai átlagtól 23 százalékkal, míg a magyar férfiak 20 százalékkal maradnak el. A két nem közötti különbség viszont kisebb, mint az EU-ban átlagosan, itthon a szakadék ugyanis 42 százalék, míg Európában 45. Legyen szó tehát akár nőkről, akár férfiakról, úgy látszik, hogy a magyarok egyáltalán nem szívelik a napi szintű háztartási munkát. Kérdés persze, hogy mennyire van szükség minden nap takarítani, mosni vagy éppen főzni egy háztartásban?
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza