A magyar idősek boldogságszintje nagyon alacsony, a 70. helyre volt elég a 143-ból a ranglistán. A horvátok ugyan mögöttünk vannak, de előznek a román, szerb,...
Egyre magasabb a saját befizetés aránya a nyugdíjpénztárakba, az összegek kétharmada érkezik magánszemélyektől. Korábban a munkáltatók is jelentős összegeket fizettek be, azonban a cafeteria szabályainak változása miatt ez már kevésbé éri meg a dolgozónak. A tendencia egyébként azt mutatja, hogy a magyarok saját kezükbe veszik a nyugdíjprobléma megoldását.
Az ÖPOSZ adatai szerint a nyugdíjpénztárak összesített taglétszáma ötödik éve folyamatosan csökken, ezzel szemben az OTP Nyugdíjpénztárhoz tavaly csatlakozott ezer új öngondoskodóval együtt mára már több mint 220 ezer tag veszi igénybe a pénztár szolgáltatását. A tagok egy év alatt összesen több mint 11,8 milliárd forintot tettek félre nyugdíjas éveikre. Emellett fontos eredmény, hogy a munkáltatói hozzájárulások összege is emelkedett. Tőlük 6,4 milliárd forint érkezett egy év alatt az OTP Nyugdíjpénztárba, ami 3 százalékkal haladta meg a 2015-ös munkáltatói hozzájárulások összegét.
A tavalyi eredményeiből látszik, hogy a magyar lakosság kezdi egyre komolyabban venni az öngondoskodást, nem akarnak lemondani a nyugdíjas kori álmaikról. A tagok egy kis fegyelemmel könnyedén elérhetik, hogy ne kelljen a nyugdíjas éveikben munkából fedezni a kiadásaikat. A takarékoskodásban a vállalatok is segítettek; tavaly a rendszeres, havi szintű hozzájárulások összege 8 százalékkal emelkedett 2015-höz képest. Ezzel a támogatással nem csak a dolgozók nyugdíjcélú megtakarításait, de a lojalitását is növelhetik a munkáltatók.
Tavaly sikerült 12 százalékos nettó hozamot ért el a pénztár Dinamikus portfóliója, amit főként a fiatalabb, jellemzően magasabb kockázatot vállaló pénztártagok választanak. Szintén a kockázatosabb csomagok közé tartozó Növekedési portfólióval több mint 10 százalékos gyarapodást ért el a pénztár, így a magas hozamoknak és a növekvő befizetéseknek köszönhetően a teljes nyugdíjpénztári vagyon mintegy 19 százalékát - több mint 218 milliárd forintot.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül
- Elkezdődött az egyeztetés a bősi vízlépcső vitájának ügyében
- Nincs nyugalom Bécsben: újabb fegyvertilalmi övezetet kellett bevezetni
- Még le sincs gyártva, mégis minden lőszert eladtunk már Várpalotáról
- Gulyás Gergely újra tanul járni a műtétje után, és Magyar Péterről is beszélt
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv