Egy brazil nő kedden egy bankfiókba tolta nagybátyja kerekesszékben, hogy hitelt vegyen fel a nevében.
Tájékozódnak, és csak akkor folyamodnak kölcsönhöz, ha tényleg szükséges: jórészt így nyilatkoztak a megkérdezett magyar pénzügyi fogyasztók egy kutatásban. Az ünnepi időszakban a magyarok kiadásai nem haladták meg a 36 000 forintot, az év végi ünnepekre a válaszadók több mint fele nagyjából ugyanannyit költött, mint tavaly.
Az Ipsos MORI a Provident anyavállalata, az IPF hét tagországában vizsgálta a lakosok elmúlt években jellemző hitelfelvételi szokásait, pénzügyi helyzetét, az általuk használt megtakarítási formákat, valamint azt, hogy miként ítélik meg az elmúlt év gazdasági tendenciáit. A felmérésben Csehország, Lengyelország, Litvánia, Spanyolország, Magyarország, Románia és Mexikó vett részt, hazánkban 1000 főt kérdeztek meg.
Személyi kölcsönöd feltételeit a Pénzcentrum kalkulátorában is személyre szabhatod!
A kutatásban főként személyi hitelekről szóló kérdésekkel találkoztak a résztvevők. A magyar válaszadók 24 százaléka igényelt ilyen típusú kölcsönt az elmúlt évben. A választott pénzintézetek csak a minta 21 százaléka esetében folyósították a teljes igényelt hitelösszeget. Törlesztőrészletekre a hitelfelvevők 79 százaléka a havi kereset 30 százalékát fordítja, azonban a megkérdezettek 14 százaléka a fizetés kevesebb mint tizedét szánja erre a célra.
A magyar válaszadók 8 százaléka tartja valószínűnek, hogy a következő hat hónapban személyi kölcsönért folyamodik. A vizsgált országok átlagánál ez az érték jelentősen alacsonyabb: a nemzetközi részvevők átlagosan 18 százaléka valószínűsíti, hogy a következő fél évben hitelt fog felvenni.
A kutatás a megtakarítási szokásokat is vizsgálta. 2018-ban a megkérdezett magyarok 45 százaléka bankszámlán őrizte spórolt pénzét, negyede pedig készpénzt halmozott fel. 2019-re ezek a számok 40 és 24 százalékra csökkentek. Egy év alatt 10-ről 14 százalékra nőtt azok száma, akik hosszú távú megtakarítást választottak.
A hazai válaszadók viszonylag nyitottan kommunikálnak családjukkal a pénzügyi helyzetükről és bevételeikről. 35 százalékuk részletesen beszámol rokonainak az anyagiakról, további 26 százalékuk pedig megvitatja partnerével a családi költségvetést. A kutatás eredményei növekvő pénzügyi tudatosságra és előrelátásra utalnak Magyarországon. A legfontosabb szempontok a hiteligénylés során - a korábbi évekhez hasonlóan - továbbra is a kedvező törlesztőrészlet (75%) és a teljes visszafizetendő összeg mértéke (63%). A hitelért folyamodó vagy azt fontolgató magyarok saját bevallásuk szerint körültekintően gondolkoznak a hitelfelvételt érintő kérdésekben (89%), és csak vészhelyzetekben folyamodnak kölcsönért (75%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Személyi kölcsönökért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
A személyi kölcsönök legfőbb céljai az elmúlt évek során nem változtak. A hiteligénylők többnyire váratlan kiadások (60%) vagy egészségügyi költségek (54%) fedezete, esetleg lakásfelújítás (59%) esetén fontolják meg a hiteligénylést.
Pénzügyi döntéseik meghozása előtt a megkérdezettek leginkább az interneten tájékozódnak (61%), harmaduk (33%) barátoktól és rokonoktól tanácsot kér. A résztvevők 61 százaléka megosztja tapasztalatait férjével vagy feleségével azokról a pénzügyi termékekről, amiket már használt vagy tervez használni. A hazai válaszadók 70 százaléka készít pénzügyi tervet. A résztvevők egyötöde (20%) minden kiadását megtervezi előre, 25 százalékuk csak a kiadások egy részét, 26 százalékuk pedig kizárólag a főbb kiadásokat.
A vizsgált országok résztvevői mind egyetértettek azzal, hogy az iskolákban fel kell készíteni a gyerekeket a pénzügyi döntésekre, a hazai megkérdezettek fele ezt kiemelkedően fontosnak tartja.
Az elmúlt évhez képest nem változott a háztartások vélekedése saját gazdasági helyzetükről: 45 százalékuk szerint változatlan maradt. A válaszadók majdnem ötöde (19%) észlelt fejlődést, aminek okaként elsősorban a bérek növekedését (45%) jelölték meg. A felmérésben szerepeltek a magyar munkaerőpiaci trendekre vonatkozó kérdések is; a kitöltők 36 százaléka szerint a foglalkoztatottság helyzete változatlan maradt, 21 százalékuk enyhe javulást észlelt.
A karácsonyi időszakban a magyarok 37 százaléka 36 ezer forintnál kevesebb pénzt költ. A válaszadók több mint fele (54%) ugyanannyit szándékozott költeni, mint az előző évben. A megkérdezettek 9 százaléka úgy gondolta, kiadásai magasabbak lesznek az ünnepek alatt, mint az előző évben, elsősorban az ajándékok miatt (50%). Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója így nyilatkozott:
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új gomb jön a Gmailben, sokat segít majd
- Van, ahol már pénzért lehet feljelenteni a tilosban parkolókat
- Ezen a sofőrön a szakértők is csak csodálkozni tudtak - videó
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre