Mi kell ahhoz, hogy valakiből igazán jó sommelier legyen, nőként lehet-e érvényesülni ezen a pályán, hol van a helye a magyar boroknak a nagyvilágban?
A koronavírus-járvány átformálta a SZÉP Kártya használatot: 2020-ban az előző év azonos időszakához képest közel 20 százalékkal nőtt az egyik legnagyobb kártyakibocsájtó forgalma. A pénzintézet arra számít, hogy 2021-ben is népszerű lesz a fizetőeszköz.
A koronavírus-járvány hatására 2020-ban rendkívül élénk volt a SZÉP Kártya forgalom - közölte a K&H. A tavalyi adatokat vizsgálva 2019-hez képest a fizetőeszközre jóváírt összeg 13 százalékkal, a költések pedig 18 százalékkal emelkedtek. A zsebek eloszlását megnézve a vendéglátás alszámla volt a legkedveltebb, mind a költések, mind a jóváírt összegek tekintetében közel 20 százalékos növekedést tapasztalt a pénzintézet.
A növekedés többek között annak tudható be, hogy emelkedett a házhozszállításos ételrendelés népszerűsége, valamint hogy a nyári hónapokban a külföldi utazási korlátozás hatására rendkívüli módon nőtt a belföldi turizmus. A fizetőeszköz népszerűségének szintén kedvezett a cafeteria szabályozás módosítása, amelynek értelmében a juttatások után a szociális hozzájárulási adót 2020 áprilisától jelenleg 2021. június 30-ig nem kell a munkáltatóknak megfizetni.
Eszköz a turizmus élénkítéséhez
A jelen helyzetben a turizmus vendéglátás szektor számára a túlélést segítheti a SZÉP Kártya, ezért dinamikusan emelkedik az elfogadóhelyek száma. A növekedést mutatja, hogy 2020-ban több mint 4000 elfogadóhely csatlakozott a programhoz, ezzel jelenleg több mint 29 000 elfogadóhelyen lehet a kártyával fizetni. A korlátozás enyhülésével a fizetőeszköznek jelentős szerepe lehet a turizmus élénkítésében, ezért a pénzintézet arra számít, hogy 2021 is hasonlóan kiemelkedő év lesz, és a SZÉP Kártya szolgáltatás népszerűsége mind a kártyabirtokosok, mind az elfogadóhelyek, mind a munkáltatók körében emelkedni fog.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György