Az MNB ma közzétett határozatában 15 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki az Erste Befektetési Zrt.-re.
Vegyesen, de érintette a luxustermékek piacát is a járvány. Volt, ahol akkora a visszaesés, hogy két negyedéves jelentést ki sem tudtak adni, máshol rekordok dőlnek: a kulcs a gördülékeny átállás az online aukciókra.
Bizonyos várakozásokkal ellentétben nem nőtt meg jelentősen a tőzsdék márciusi bezuhanása után a befektetési célú értéktárgy-vásárlás - derül ki a Knight Frank friss elemzéséből. Bizonyos luxuscikkeknél pedig erőteljes a visszaesés is, a Fancy Color Research Foundation nevű, a színes gyémántok piacát figyelő elemzőcég egyszerűen nem tudott jelentést kiadni az első két negyedévről, annyira kevesen vásároltak ilyen drágaköveket.
Jelentős növekedés ott történt, ahol gördülékenyen mentek az online aukciók, mint például a gyűjtői táskák vagy a ritka viszkik esetén, ez előbbi 20, utóbbi 12 százalékkal növekedett a pandémia alatt is. A nemes ital legritkább kiadásai a 10 éves kitekintésben köröket vernek a többiekre: egy évtized alatt 535%-kal nőtt meg az áruk. A legdrágábbak között is akadnak megdöbbentő árak:
Ezzel szemben a műtárgyak eladásának nem tett jót a járvány: az év első felében több mint harmadával csökkentek a galériaeladások az előző év azonos időszakához viszonyítva. Itt is látszik az online átrendeződés: míg az Art Tactic adatai szerint a három nagy aukciós ház összes eladása 2,8 milliárd dollárral esett vissza, addig az internetes kereskedés csak szeptember végéig 400 millió dollárral többet termelt, mint az egész 2019-es évben. A drága autók piacát nem rázta meg a pandémia, egy 59-es Bugatti még rekordot is döntött a maga 12,7 millió dolláros eladási árával.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték
- Építkezés falusi CSOK-kal? Ezek a kevésbé közismert szabályok!
- Még mindig ezrek kapnak el influenzaszerű légúti fertőzést - térkép
- Tragédia Dunaföldváron
- Barcalonában bármi megtörténhet: Xavi meggondolta magát, és mégis marad
- Kylie Minogue is érkezik az idén 30 éves Szigetre