Egyesítette erőit két hazai ingatlaniroda, mostantól keresztértékesítés is lesz náluk a lakások és házak terén.
A GKI negyedévente szervez felmérést a lakosság lakás-felújítási és korszerűsítési terveinek, szándékainak és kilátásainak feltérképezésére. A következő egy évben a magyar háztartások csaknem 12 százaléka tervezi, hogy nagyobb összeget költ a lakására, ennek megfelelően egy éven belül mintegy 450 ezer lakáson végezhetnek kisebb-nagyobb munkálatokat. A családi házaknak mintegy 14 százalékát ( lényegében minden hetedik házat) újíthatják fel, míg a társasházaknál ugyanez az arány megközelíti a 10 százalékot. Budapesten a megkérdezett háztartások 11, a megyeszékhelyeken 9, az egyéb városokban 14 és a községekben 12 százaléka készül felújításra.
Alig, csak a hibahatáron belül változtak a lakosság lakásfelújítási és korszerűsítési, a következő egy évre vonatkozó várakozásai az első negyedévben az előzőhöz képest, és éves alapon is stagnálás érezhető a GKI Gazdaságkutató Zrt. és a Masterplast Nyrt. közös, májusi felmérése szerint, amit a koronavírus-járvány hatására tekintettel nagyon kedvező fejleménynek tartanak.
A felújítást tervezők csaknem háromnegyede saját megtakarításait is hasznosítaná, ezt támasztja alá, hogy csaknem minden negyedik felújításra készülő háztartás lakás-takarékpénztári megtakarításait is felhasználná, ami a felmérést készítők szerint azt jelenti, hogy ez a megtakarítási lehetőség fontos szerepet játszik a lakásvagyon karbantartásában.
Hozzátették, hogy minden ötödik válaszadó bankhitel felvételét jelezte, minden hetedik lakásfelújításnál pedig valamilyen formában szerepet kap az állami támogatás, amelyet a családi házban élők csaknem kétszer annyian vennének fel, mint a társasházai lakásban lakók. Rokoni, baráti kölcsönben csak minden huszadik háztartás gondolkodik, a felmérés szerint lényegében csak a 30 év alatti fiatalok terveznek ilyen finanszírozási megoldást. A lakás-takarékpénztári hitelek és a munkáltatói hitelek szerepe a lakás-felújítás és korszerűsítés terén marginális - jegyezték meg.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom