Az Egyesült Államok után az EU is eljárást indít a hipernépszerű videós alkalmazás ellen.
2017-ben jelentősen megugrott a mobilbanki applikációt használók aránya. A klasszikus tájékozódás mellett a többség átutalásra használja az alkalmazást.
A GfK digitális fogyasztót és digitális adaptációt elemző kutatása, a Digital Connected Consumer (DCC) 2017. évi legfrissebb adatai is azt igazolják, amit a hétköznapokban egyre többen emlegetnek: az okostelefon az elmúlt néhány évben a papírzsebkendőhöz hasonlóan elemi tartozékká vált a magyarok táskájában, zsebében. A 15 és 59 év közötti internetezők körében tízből nyolc-kilenc honfitársunknak (85 százalék) van okostelefonja, és ez a szám fiatalabbak esetén még ennél is magasabb: a 15-29 éves korosztályban egyenesen megközelíti a 100 százalékot.
A DCC 2017-ben a legdinamikusabb változást a pénzügyi alkalmazásoknál jelezte: a banki applikációt használók létszáma bővült legnagyobb arányban az elmúlt év során. A 2016-ban mért érték szinte másfélszeresére nőtt, ma már a 15-59 éves korosztály 18 százaléka használ banki ügyek intézésére mobiltelefonos alkalmazást.
A banki alkalmazásokban leggyakrabban használt funkciók az egyenleglekérés, a számlatörténet áttekintése, és az átutalás indítása. A használók nagy többsége aktív pénzügyi művelet végzésére is használja a mobiltelefonos lehetőséget, a számok rámutatnak, hogy tízből heten okos mobileszközön is szoktak átutalást kezdeményezni.
“A banki mobil appok használata legdinamikusabban a 40-49 éves korosztályban fejlődött, ahol is az okostelefonnal rendelkezők 27 százaléka használ ilyet" - jelzi Ertl András, a GfK Senior Product Consultant-je. "Ez az arány a 2016-os adathoz képest 79 százalékos ugrás eredménye, ami mögött ugyan elmarad, mégis impresszív a 30-39 éves korosztályban mért 48 százalékos pozitív irányú elmozdulás. Ezzel a fejlődés nagy lökést kapott, és ígéretes a mobilfizetés jövője is. Jelenleg sokféle megoldást értünk ez alatt, egyszerűbbet s fejlettebbet, de szép jövőt jósol, hogy valamilyen mobiltelefonhoz kötődő fizetést már az okostelefonnal rendelkezőknek egyharmada használ" - tette hozzá a szakember.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Három banknál válik elérhetővé az új otthonfelújítási támogatás
- Új, "akciós" jegytípus jelenik meg a BudapestGO-ban
- Az infláció szemmel látható emelésével "vádolja" a kormány az üzemanyagárakat
- Nagy durranás: régóta várt amerikai szuperfegyvert kaphatnak az ukránok
- Új világ jön itthon a kriptopiacon, már rengeteg ember érintett
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt