Az MNB összesen több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra.
Nagy különbségek vannak a fiatal és az idősebb generációk bankolási szokásai között. A nagy választóvonal nagyjából a negyven éves kor környékén van.
A pénzügyi témában folytatott tájékozódásra jellemző szokásokat vizsgálva a GfK megállapította, hogy e téren is generációs különbségek figyelhetők még. A negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.
Bár jellemzően ötből négy fogyasztó spontán módon, minden segítség nélkül említ banki hirdetőt az elmúlt időszakból, a tévéreklámok információforrásként háttérbe szorulni látszanak az internet adta lehetőségekkel szemben. Így lehetséges az, hogy a legfontosabb három tájékozódási forrás között a tévéreklámokat a fogyasztóknak csupán 14 százaléka említi.
Ezzel szemben a 40 évesnél idősebbek még sokkal inkább bíznak a személyes felvilágosítás és kérdezés erejében. A felmérésben a válaszadók 17 százaléka vallotta, hogy egyáltalán nem szokott információkat szerezni banki szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Általánosan jellemző vonása a fogyasztóknak egyfajta bizonytalanság a nem mindennapos pénzügyi termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban. A már kiismert bankszámlán, bankkártyán, vagy online bankoláson túl, például egy új befektetési vagy hitelkonstrukció igénybe vételekor kedvelt tájékozódási forma lehet a bankfióki tanácsadás, hiszen itt lehetőség van kérdezni, szakértővel megbeszélni az igényeket, részleteket. Ennek ellenére ma már azt látjuk, hogy 40 év alatt elsősorban az internetes forrásokhoz fordulnak az emberek, ha információra van szükségük.
Ma már nem csak a hozzáértők, az önállóan tájékozódni képesek keresik az interneten az információkat, hanem egy egész korosztály. Az igényeknek megfelelően az online tartalmak és lehetőségek rendre fejlődnek, így még tovább növekedhet a jövőben azoknak az aránya, akik a világhálóhoz fordulnak információért. Az ismeretek megfelelő tálalása a pénzügyi kultúra terjedését és szintjének emelkedését is eredményezheti.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A várakozások szerint gyakorlatilag minden korosztályban átveheti az elsőséget az online csatorna a pénzügyi tájékozódás terén, a bankfiókok pedig hosszú távon megváltozott profillal működhetnek tovább - jellemzően a komplex termékekre és magasabb szintű tanácsadásra szakosodva.
Az online információforrások nagyon sokszínűek tudnak lenni, de pénzügyek terén kifejezetten minőségi magyar nyelvű tartalmak találhatók
az interneten, és több, kifejezetten jól használható termék-összehasonlító oldal is elérhető. A felmérés adatai szerint a tájékozódók kiemelkedő fontosságot tulajdonítanak közvetlen környezetük véleményének, és nyilvánvalóan figyelembe veszik az így hallott tapasztalatokat is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml