13 °C Budapest

Válsághelyzet a magyar cégeknél: bércunami után jöhet a tömeges felmondás?

2019. szeptember 20. 11:35

A toborzás, a megtartás és a munkavállalói élmény témaköreit járták körül a Joint Venture Szövetség péntek délelőtt megtartott HR Konferenciájának előadói. Sok érdekességről szó esett, és kiderült, mit tesznek ma a legnagyobb magyar bankok, hogy megtartsák a dolgozókat.A Portfolio november 20-i konferenciáján a munkavállalóbarát szervezet és környezet kialakítása lesz fókuszban. Részletes program, jelentkezés itt: Big Office HR Brand Day

Az eseményt szervező szövetség elnöke, Tálos Péter már a bevezetőjében egy komoly dilemmára hívta fel a figyelmet, amely minden HR vezetőt nyomaszt ezekben az időkben:

Nagy kérdés, hogy mi lesz a küszöbön álló beszakadás, azaz egy esetleges recesszió után, amikor a cégek ottmaradnak a kialkudott magas béreikkel, amikor a munkaerőmegtartás annyit fog már csak jelenteni kirúgom-e az alkalmazottat vagy nem.

Toborzás a gyakorltban

Hogy miképp lehet 200 munkavállalót kell felvennie egy olyan környéken, ahol akad konkurencia bőven - ezt a folyamatot mutatta be az első előadó, Dr. Bauer Dávid, a MOL HR igazgatója. Tapasztalatai szerint az első lépésként egy jó igazgatóra volt szükség, aki képes volt stratégiát váltani. A tiszaújvárosi Tisza Site toborzási projekt 4 lábon áll:

  • a megtartatás
  • a képzés
  • a kiválasztás
  • a kommunikáció.

Ezek mentén lehetett sikeres a projekt, de ezek mellett az egyik legfontosabb dolog szerinte, hogy mérni kell mindent, hogy tudják mivel elégedettlenek és mivel nem a munkavállaló.

Megtartás minden áron

Manapság, amikoregymástól rabolják el a bankok a munkaerőt, elképesztő módon felértékelődött a megtartás. A hard tényezőkön, a kompenzáción túl azonban vannak olyan plusz dolgok, melyekkel csökkenteni lehet a fluktuációt. A CIB munkatársi elköteleződés és szervezeti kultúra hat szegmense, a közösség, az egyensúly, az elismerés, a család, a kedvezmények és a jóllét - ismertette a programot Tóth Zsuzsa, a CIB Bank HR igazgatója, majd kifejtette:

Próbálunk tudatosan tenni a közösségért, főleg a kisközösségekért - hiszen nagyban meghatározzák, nálunk marad-e az alkalmazott, hogy jól érzi-e magát a csapatában.

Elmondása szerint egyre több kutatás, felmérés bizonyítja, hogy jelentősen nő az igény a munka-magánélet egyensúlya iránt, nem csak kimondottan a fiatal generációra körében értékelődik fel a teljes élet. Az idén negyven éves bank például ennek érdekében lehetőséget biztosít a dolgozóknak, hogy fizetett alkotói szabadságra menjenek akár 2 hónapra (a fizetésük 50 százalékáért), de külön figyelmet fordítanak a kismamákra, és a home office kultúrájára.

Az extra juttatások nem feltétlenül pénzen múlnak, sokkal inkább kreativitáson és a szándékon. 

Tóth Zsuzsa beszámolója szerint ezeknek a bevezetéseknek köszönhetően a bankban 3 százalékponttal csökkent a fluktuáció.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Rajongók kellenk

A munkavállalói élményről tartott előadást Szabó Csaba, Develor vezérigazgatója, aki felvázolta, milyen komoly és elkeseredett harc folyik ma a tehetségekért. Véleménye szerint a gazdasági lassulás következtében pedig még nagyobb lesz a harc a tehetséges emberekért. 

A munkavállalói élmény nem más, mint az összbenyomás, amely alapján a munkavállaló elhagyja a céget vagy elkötelezetté válik

Az elkötelezettség rengeteg mindenre hatással van: a minőségre a termelékenységre, a fluktuációra, a betegállományra és természetesen az üzleti sikerekre is.

Rajongókra van szükség, hogy azok rajongó, de legalább elégedett ügyfeleket teremtsenek

- mondta el Szabó Csaba. Szerinte nagy hiba, ha egy cég nem ismeri a munkavállalói igényeket, holott érdemes utánajárni, mik a motivátorok, ha azt szeretnék, hogy minimum 2-3 évre elköteleződjenek. Ha nincs munkavállalói márkaígéret, akkor nem lehet hosszú távon vonzó a munkavállalónak.

Emellett fontos azzal is tisztában lenni, hogy az onbiarding fluktuációt generál - azaz felmérések igazolják, hogy az első 3 hónapban hagyják el a céget a legtöbben, közel 30 százalékuk. Ebből 4-5 százalék az első nap után.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
perfekt  |  2024.04.23 12:25
A "GINOP PLUSZ-3.2.1.-21 III. ütem keretein belül képzési és bértámogatási lehetőségek vehetők igény...
hrdoktor  |  2024.04.23 11:46
Sokan szenvednek kézfájdalmaktól a számítógépes munka következtében, ami helyes egérhasználattal jel...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm