A vállalatok vonzóvá akarják tenni a pozíciókat a munkavállalóik és ügyfeleik szemében, ezért jól csengő, imponáló neveket adnak a munkaköröknek.
A kismamák 28 százaléka, mintegy 100 ezer ember vállalna munkát, ha a munkavégzés feltételei számukra megfelelőek lennének, jellemzően otthonról végezhető tevékenység és kellően rugalmas munkaidő szerepel az elvárásaik között - derült ki egy friss, 4200 kismama megkérdezésével készült kutatásából.
A közleményben Bayer Péter, a Babadirect Kft. ügyvezető igazgatója rámutatott: a karantén alatt gyorsan teret nyert a távmunka, ezért szakmai körökben ismét feltámadt a remény, hogy ez a 100 ezer emberből álló munkaerőpiaci tartalék végre mozgósíthatóvá válik.
Optimizmusra ad okot, hogy a felmérés szerint a kismamák meglepően sok időt töltenek önképzéssel. A dolgozni vágyó nők 60 százaléka aktívan foglalkozik önképzéssel. Legtöbbet, napi 1,8, illetve 1,7 órát azok, akik szakmunkásként, vagy 8 általánost végeztek, némileg kevesebbet, 1,5, illetve 1,4 órát az érettségizettek, illetve a főiskolát/egyetemet végzettek. Hozzátették, ezek az arányok leképezik a piaci elvárásokat, különösen azt, ami a távmunkában történő foglalkoztathatóságot illeti - írták.
A közlemény szerint ugyanakkor a dolgozni vágyó több mint 100 ezer kismamánál nagyobb munkaerőpiaci tartalékot feltételezni ebben a csoportban túlzás lenne. A felmérésből - amely nem reprezentatív - ugyanis az is kiderül, hogy a nem dolgozó kismamák több mint fele nem is szándékozik munkát vállalni. A felmérés szerint a legfeljebb 5 éves gyereket nevelő kismamák 21 százaléka dolgozott a járvány vége felé: 13 százalékuk bejárt dolgozni, 8 százalékuk pedig távmunkában végezte el a munkahelyi feladatait.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház