Már lehet jelentkezni a nyári fesztiválokra önkéntesnek, a résztvevők bepillantást is nyerhetnek a működésbe.
Kellenek a fiatalok a munkaerőpiacnak, sokan mégsem tudnak elhelyezkedni. A cégeknek irreálisak az elvárásaik, vagy a fiatalok alkalmatlanok arra, hogy dolgozzanak?
Az a furcsa jelenség alakult ki mára a magyar munkaerőpiacon, hogy egyszerre van munkaerőhiány, és munkanélküliség. Lehetne még aktív korúakat mozgósítani a piacon, és bevonni, mégsem találkozik kereslet és kínálat. A jelenség mögött több tényező is meghúzódik, ma azonban egy, a fiatalokra koncentráló munkaerő-piaci szakmai délelőttön arra keresték a választ, miért tudnak csak nehezen elhelyezkedni a fiatalok, és miért hiányoznak a sikeres munkakereséshez szükséges alapvető készségeik. A vállalatoknak és a fiataloknak egyaránt égető kérdés, hogy minél hamarabb megoldást találjanak a problémára.
- mondta Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója. A cég 1100 főt alkalmaz, és 50-60 betöltetlen álláshely van. Ez messze nem nevezhető kritikus mértékű hiánynak, ugyanakkor a tendencia aggasztó. Az igazgató elmondása szerint a keresési idő egyre inkább kitolódik, ami hatalmas többletköltséget is jelent a vállalatnak és európai szintű a probléma. A cég elérte a 100 milliárd forintos éves forgalmat, és 25 milliárdot adóztak. A járulékcsökkentés miatt megmaradt pénzt visszaforgatták.
- válaszolta Tóth Valentin a Pénzcentrum kérdésére.
Nem tanul, nem dolgozik
Cseresnyés Péter, munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkár egyetértett azzal, hogy újabb, kompetenciafejlesztő, akár részismereteket is oktató tréningekre van szükség annak érdekében, hogy a munkaadók igényei és a munkakeresők elvárásai találkozzanak.
Elsősorban azokra a fiatalokra kívánnak fókuszálni a különböző kormányzati programokkal, akik nem tanulnak, és nem is dolgoznak. Három uniós program is fut, amely ezeknek a fiataloknak az aktivizálását célozza, valamint egy hazai forrásból megvalósuló támogatás is: adókedvezményt vehetnek igénybe a cégek, ha munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű fiatalokat foglalkoztatnak. Eddig 180 ezer dolgozó után vették igénybe a kedvezményt, amivel 550 milliárd forint maradt a cégeknél. Az államtitkár azt is elmondta, hogy
ami szintén lehetőséget nyújt munkahelyteremtésre is.
Tényleg nem dolgoznak?
Nem lehet kijelenteni, hogy a 15-29 év között fiatalok nem dolgoznak, hiszen ez a korcsoport teszi ki a munkavállalók ötödét.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nemrégiben készült egy reprezentatív felmérés, amiből az látszik, hogy inaktivitás és a motiváció hiánya az elsődleges probléma a nem dolgozó fiataloknál. A kutatáshoz 12 ezer fiatalt kérdeztek meg, hogy szerintük mire van szükség ahhoz, hogy jó munkát szerezzenek. Az eredmények szerint a szaktudás a legfontosabb, valamint a szakma gyakorlat, a kapcsolatrendszer, a nyelvtudás, a végzettség, és az állandó tanulás.
A társadalmi egyenlőtlenség is nagy szerepet játszik abban, hogy sok fiatal nem talál munkát. Minél alacsonyabb valakinek az iskolai végzettsége, annál nagyobb az esély arra, hogy nem tud elhelyezkedni, és ők a legkevésbé aktívak is. Az is problémát jelent, hogy az álláshirdetéseket nézve, a felkínált munkáknak csak az 5 százalékára várják frissen végzettek jelentkezését is. A munkanélküli fiataloknak viszont a 47 százalékának nincs munkatapasztalata.
Bárkit felveszek, akinek pulzusa van
Sok esetben már szinte válogatás nélkül felveszik a jelentkezőket szaktudást nem igénylő munkakörökbe, ezt úgy fogalmazták meg a szakértők: mindenki jöhet, akinek van pulzusa. Ugyanakkor a "fehérgalléros" munkaköröknél ezt már nem tehetik meg a cégek. Ott már fontos az együttműködés képessége, ami azért is nehéz kérdés, mert individuális társadalomban élünk, és az iskola is csak ráerősít erre, ahol az egyéni eredményeket preferálják, és nem a csapatmunkát erősítik.
A szülőknek azonban legalább akkor a felelőssége ebben, mint az iskolának, hanem még nagyobb. Sok esetben a fiataloknak irreálisak az elvárásaik, de nagy problémákat látnak a személyes kommunikáció terén is, például egy állásinterjúra hogyan megy be, hogy tudja eladni magát, vagy egyáltalán tud-e öt kerek egész mondatot mondani magáról.
Ha munkaerőhiányról beszélünk, nem lehet kikerülni az elvándorlás problémáját sem. A külföldön dolgozó fiatalokat ugyanakkor érdemes ketté osztani. Egy részük, aki például vendéglátásban dolgozik, azok kint annyival többet keresnek, mint itthon, hogy lehetetlen kompenzálni ezt az óriási különbséget. Ugyanakkor a fehérgallérosoknál látnak arra esélyt, hogy hazacsábíthatók, hogy tudnak nekik olyan munkát ajánlani, amiért úgy gondolnák, érdemes hazajönni.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója