Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.
Hogyan tanítható meg a gyerekek számára a pénz értéke? Mit tehetünk a szegénység mérsékléséért? A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői a felnövekvő generáció válaszait kutatták ezekre a kérdésekre a Szegénység Világnapja alkalmából. A pénzintézet évek óta úttörő szerepet tölt be a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztésében és a pénzügyi kultúra terjesztésében Magyarországon. A program szervezői Szél Dávid gyerekpszichológust is megkérdezték tapasztalatairól.
A Szegénység Világnapja - amelyet idén 25. éve tartanak október 17-én - az alapvető emberi jogok tiszteletben tartását és a szegénység elleni küzdelem fontosságát hirdeti. Hogy ki és hány ember számít szegénynek ma Magyarországon, arról a Központi Statisztikai Hivatal számai beszélnek. Az utolsó ezzel kapcsolatos kutatásuk szerint egy év alatt 76 ezer fős mérséklődés mellett összesen 2 millió 465 ezer ember tartozik a szegénység legalább egy dimenziójába, vagyis a teljes lakosság 25,6 százaléka.
Ami a gyerektársadalmat illeti, 2018 elején több mint 88 ezer hátrányos helyzetű és 98 ezer halmozottan hátrányos helyzetű fiatalt regisztrált az Oktatási Hivatal. "Vezető pénzügyi intézetként hisszük, hogy felelősek vagyunk azért a társadalomért, amelyben élünk. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt és annak új ismeretanyagát, a vigyázz#Kápé vlogot éppen azért hoztuk létre, hogy a fiatalok naprakész és készségszintű pénzügyi ismeretekkel lépjenek a felnőtt életbe. Tudjanak mérlegelni, felelős döntéseket hozni és így később például ne essenek adósságcsapdákba, fel tudják mérni az igényeik és a pénzügyi lehetőségeik összefüggését." - mondta el Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, a vetélkedő zsűrjének elnöke.
Azt, hogy a gyerekek pénzügyi tudatosságának fejlesztésére szükség van Szél Dávid gyermekpszichológus is megerősítette, aki szerint "nagyon fontos különbséget tenni a szegények vagy nincstelenek, illetve a középosztálybeliek és a felső tízezer pénztudatosságában. Ennek ellenére megfigyelhető egy érdekes jelenség például az alsós gyerekek körében, hogy a létminimumon élő és a felső osztálybeli családok gyerekei hasonlóan nem érzik át a pénz jelentőségét, hasonlóan nem alakult ki náluk a pénztudatosság. Van egy illuzórikus elképzelés a pénzzel kapcsolatban, hogy majd a távoli jövőben korlátlan mennyiségű pénzük lesz. Azon viszont nem igazán gondolkodtak el, ennek van-e realitása, illetve ha van, akkor az eléréséhez tenni is kell valamit."
A pszichológus tapasztalatai alapján a pénz értékét eredményesen nyílt kommunikációval, példákkal taníthatjuk meg a gyerekeknek. A tanításhoz pedig a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vloggerét, KáPét is segítségül hívhatjuk, aki vlogjában személyes történetein keresztül ismerteti meg az alapvető pénzügyi fogalmakat.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak