A Fülöp-szigetekről érkező munkavállalók gyakran hamis ígéretek alapján döntenek az utazás mellett.
Sokak számára ismert az a rövid történet, miszerint az óvónő, tanítónő kérdésére, mi borítja a tyúk testét, a gyerekek azonnal rávágják, hogy nejlonzacskó. Sokan legyintenek, hogy az ilyesmi pusztán urbánus legenda, azonban hiába él valaki egy vidéki városban, ez még nem garancia arra, hogy tisztában van azzal, hogy a polcról leemelt termék milyen utat jár be a tányérjáig. A városi szóbeszédek és a tájékozatlanság leszámolása érdekében indult útjára 2011-ben az AGRYA Vidék Kaland Programja, amely a kívülállók számára kínál hasznos betekintést a gazdálkodók valódi életébe - írja a HelloVidék.
Az AGRYA, vagyis a Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége immáron hetedik éve elindított Vidék Kaland Programját a kezdetek óta töretlen lelkesedéssel fogadják a fiatalok. Minden évben sokszoros a túljelentkezés, ahová kifejezetten azokat a 18-35 év közötti fiatal városlakókat várják, akik nem mezőgazdászok, mondhatni kívülállók, viszont érdekli őket az agrárium annyira, hogy öt nap erejéig személyesen éljék át egy működő gazdaság mindennapjait.
A program kifejezetten a mezőgazdasági munkák csúcsidőszakára fókuszál, amely júniustól augusztus középéig tart, így a jelentkezőknek azzal is számolniuk kell, hogy a verbális információszerzés mellett tevőlegesen is részt kell vállalniuk az egyes munkafolyamatokban, amiért anyagi ellenszolgáltatást nem, csak az átélt élményeket kapják cserébe.
A szövetség elnöke, Dr. Mikula Lajos a HelloVidék kérdésére elmondta, hogy az évről évre tapasztalt, 100 körüli jelentkező kiválasztásánál felmérik a pályázók személyes motivációját, elszántságát, érdeklődését, de ugyanannyit nyom a latban a kommunikációs készség szintje is, mert szerinte pont a mai huszonéves, illetve annál fiatalabb generációra jellemző, hogy élőszóban nem tudnak megnyilatkozni. Bár a motivációs levélírás, illetve az azt követő személyes elbeszélgetés szigorúnak tűnhet, azonban az AGRYA ügyvezető elnöke hangsúlyozta, hogy ezzel az esetleges negatív tapasztalatokat akarják elkerülni, hogy mind a kalandorok, mind pedig a fogadó gazdák számára jó tapasztalatokkal záruljon az ötnapos program. Aminek részleteiről a HelloVidéken még több mindent megtudhatsz!
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében