2019. október 22. kedd Előd
HR Centrum

Rengeteg magyar már így keres munkát: fogadjunk, hogy nem tudtál róla


Ma már nem elég, ha egy toborzási szakértő tisztában van a kereslet-kínálat aktualitásaival: egyszerre kell pszichológusnak, nyomozónak, pedagógusnak, értékesítőnek és IT szakembernek lennie. A betöltetlen pozíciókról meg kell tanulni ugyanúgy gondolkodni, mint egy termékről, eladásukhoz pedig tudatos marketing stratégiát kell alkalmazni.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 6,6 millió magyar felnőtt internetezik, ebből 5,8 millióan rendelkeznek Facebook profillal. Egy nap mintegy 6,8 órát töltünk internetezéssel, az idő felében az okostelefonunkat nézzük. Átlagosan 6,5 percenként pillantunk a telefonunkra, a felhasználók negyven százaléka sosem kapcsolja ki a mobilját. Online intézzük a vásárlást, a szállásfoglalást, az ismerkedést. Természetesen az álláskeresés sem marad ki a sorból - ez pedig alapjaiban változtatja meg a HR szakmát - hangzott el a Profession.hu HR konferenciáján.

Martis István, a Profession.hu vezérigazgatója előadóként részt vesz november 20-án a Portfolio Big Office HR Brad Day konferencián. Gyere el, és hallgasd meg Te is. Részletes program, jelentkezés ITT!

"A sikeres toborzáshoz ma már elengedhetetlen az online marketing szaktudás. Fontos, hogy a HR és a marketing területen dolgozók együttműködjenek, a társosztályok a közös cél érdekében, egymást segítve dolgozzanak" - mutatott rá Varga Balázs, a portál marketingvezetője.

Milyen új eszközökre van szükség?

"A márkaismertség növelése érdekében végzett kommunikáció hosszútávú befeketés a jövőbe" - mondta el Varga Balázs. A cél érdekében az állásportál online videós tartalmakat, bannereket, hagyományos PR eszközöket egyaránt használ, hogy minden célcsoportját elérje. És mivel a pályakezdő felhasználókat klasszikus médiaeszközökkel már nem lehet megszólítani, ambassadorokkal, influencerekkel és vloggerekkel is együttműködnek.

A márka ismertsége mellett a vállalat teljesítményét - vagyis azt, hogy minél többen jelentkezzenek a feladott álláshirdetésekre - is nagy mértékben növelik az online marketing megoldások. Keresőoptimalizált szövegek, fizetett Facebook és Google hirdetések, és felhasználókra célzott médiakampányok, személyre szabott tartalmú direkt marketing e-mailek növelik a teljesítményt. "Mert ma már nem az a lényeg, hogy hol, hanem hogy kinek hirdetünk" - mondja a szakember.

Az adott felhasználó érdeklődési körének megfelelő, személyre szabott tartalom fontosságát emelte ki a konferencia egy másik előadója, Christine Navez, a Stepstone Group online marketing vezetője is. "Minél perszonalizáltabb formában kapják meg a jelöltek az álláshirdetéseket, annál többen jelentkeznek az állásokra" - mondta el.

Okostelefon mindenek felett

"Mobilra optimalizált weboldal nélkül hamarosan teljesen működésképtelen lesz bármilyen vállalkozás" - jelentette ki Varga Balázs. Ezt a nemzetközi trendek is alátámasztják, a Stepstone adatai szerint az álláskereséseknek jelenleg a fele mobilon történik, míg a jelentkezések 60 százaléka hagyományos számítógépen. Hiszen mobilon könnyebb böngészni, míg jelentkezni inkább számítógépről az. A felhasználók tehát kényelmi szempontból több felületet használnak egyszerre - és ma egy cégnek erre is fel kell készülnie. Például azzal, hogy felhasználóbaráttá teszi a mobilos felületét.

"A recruiterek számára a legnagyobb kihívás a megfelelő jelöltek megtalálása és megszólítása. De ma már nem az a lényeg, hogy sokan lássanak egy álláshirdetést, hanem hogy a számunkra releváns célközönséget szólítsuk meg vele" - mutatott rá Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője. Ahogyan a bevezető statisztikákból láthattuk, Facebookon gyakorlatilag a teljes magyar munkaképes lakosság megszólítható, így a toborzási szakembereknek a közösségi médiához - és azon belül is a megfelelő célcsoport eléréséhez - is értenie kell. Vagy éppen megbízni egy szakértő céget ennek kezelésével.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: kalkulátorunkban 2 millió forintos hitelösszeget és 60 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 40 436 forintos törlesztőrészlettel a CIB nyújtja (THM 8,17%), de nem sokkal marad el ettől a Raiffeisen 40 505 forintos törlesztőt (THM 8,97%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni az Erste, az MKB, valamint a Cetelem konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Hozzászólások száma: 1 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

HRBLOGGER
laskainelli
2019. 10. 22. 11:32
7 fontos gondolat, hogy jól szeresd a társad

Sokféle szeretet létezik, főleg egy párkapcsolaton belül. A szeretetnyelvekről sokat hallhattunk...

jobangel
2019. 10. 22. 09:00
Kötelező fejlődni a munkában?

Az álláskeresést nagyban akadályozó tényezők a ki nem mondott elvárások. Amiket ráadásul sajnos...

hrbonbon
2019. 10. 21. 12:32
Miért nehéz jó jelölteket állítani?

  Amikor egy kiválasztási projekt elkezdődik, akkor a Megbízóval átbeszéljük a pozícióra...

hrdoktor
2019. 10. 21. 09:43
8+1 hasznos tipp a jobb alvásért

Időben lefekszik, mégsem tudja rendesen kialudni magát? Nehezen alszik el, nyugtalanul tölti az éjszakát...

perfekt
2019. 10. 21. 08:46
A nyugdíjigény érvényesítésének elhalasztása

Noha mind a munkaviszonyban dolgozók, mind pedig a vállalkozók esetében lényegesen előnyösebb...

legacykft
2019. 10. 18. 09:00
Építsetek szervezeti kultúrát, ne csak lózungokat!

Mindig izgalmas szakmai feladat, amikor vezetői csapatokat kísérünk abban a folyamatban, hogy jövőképüket...

coachco
2019. 10. 15. 09:43
Kampány után szabadon!

Végre túl vagyunk a választásokon, vissza lehet térni a régi kerékvágásba. Igaz, az nem teljesen...

NÉPSZERŰ
FRISS

Kika

10.24-11.05
Országos

Aldi

10.24-10.30
Országos

Lidl

10.24-10.30
Országos

Tesco

10.24-10.30
Országos

Aldi

10.17-10.23
Országos

Lidl

10.17-10.23
Országos

Interspar

10.17-10.23
Országos

Spar

10.17-10.23
Országos