Soha ennyien nem maradtak állás nélkül az euróövezet 17 tagországában, mint most: márciusban 17,36 millióra növekedett a regisztrált munkanélküliek száma - írja a Népszava.
Az Eurostat szerdai közlése alapján a munkanélküliségi ráta 10,9 százalékra emelkedett a februári 10,8 százalékról, az állást keresők száma pedig 169 ezerrel nőtt. Az unió statisztikai hivatalának adatai szerint a lista élén továbbra is Spanyolország áll, ahol a munkanélküliség elérte a 24,1 százalékot és a 18-24 éves korosztály több mint fele, 51,1 százaléka keres hiába munkát. Utána 21,7 százalékkal Görögország következik, ahol a fiatalkorúak munkanélküliségi rátája 51,2 százalékkal a legmagasabb az euróövezetben.
A legjobb a helyzet Ausztriában, ahol a ráta márciusban 4 százalékra csökkent a februári 4,1 százalékról, majd 5 százalékkal Hollandia következik. Az Eurostat adatai szerint az unió 27 tagállamában márciusban 24,8 millió ember volt munka nélkül, számuk tavaly március óta 2,1 millióval, ezen belül az euróövezetben 1,7 millióval emelkedett.
Eközben Magyarországon is rekordot döntött a munkanélküliség és a múlt héten közzétett statisztika alapján első alkalommal lépte át a munkanélküliek száma a félmilliót. Az idei első negyedéves adatok szerint bár 59 ezerrel többen dolgoznak, mint a korábbi három hónapban, jelenleg mégis már 504 ezer embernek nincs hivatalosan állása. Ez 11,7 százalékos rátát jelent az előző negyedévi 10,7 százaléka után.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal
- Jön a KSH nagy régiós üzemanyagár-összehasonlítása - a nap hírei
- BL élőben: csúcsrangadó Manchesterben és Münchenben
- Schmidt Ádám: jó döntés volt kvalifikációs versenyeket idehozni, és a sportági szövetségeknek előre fizetni
- Átállt SZBU-st robbantottak fel Moszkvában, nem akárhogy