15 °C Budapest

Megéri? Hiába adnának több fizut: a magyar dolgozók inkább ezt választják

2020. január 23. 13:33

Egy friss felmérésének válaszadóinak 69,4 százalékával előfordult már, hogy csak azért nem jelentkeztek egy állásra, mert hosszú időt vett volna igénybe az ingázás a munkahely és az otthonuk között. Úgy tűnik, a munkahely elhelyezkedése a munkakeresők számára nagyobb jelentőséggel bír, mint például az, hogy pontosan milyen munkát kell majd végezni, mennyiért, milyen csapatban.

A Profession.hu új felmérése a lakhatás, ingázás és álláskeresés kapcsolatát vizsgálta. Vajon mennyire befolyásolja az álláskeresést a munkahely elhelyezkedése? A részt vevők számára kulcskérdés mennyit kell utazniuk a munkahelyük és az otthonuk között. A megkérdezettek 27 százaléka ugyanis a lokációt tartja a legfontosabbnak egy új munkahellyel kapcsolatban, majd a második legfontosabb a munkakör (23 százalék), és csak ezt követi a fizetés (20 százalék). A csapat és a hosszú távú karrierlehetőség pedig ezek után a szempontok után kullognak csak a fontossági sorrendben.

Utálunk ingázni

Ez azért lehet így, mert a munkavállalók nem szeretnek ingázni: a válaszadók 90 százaléka maximum egy órát szán irányonként utazásra - de ennek fele a 30 perc alatti utazási időket preferálja. A válaszadók többsége céges autóval (23,6 százalék) jár dolgozni, őket követik a saját autóval munkába járók (22,5 százalék), 20,1 százalékuk pedig tömegközlekedést vagy közösségi közlekedést használ. 9 százalékuk céges busszal, közel ennyien gyalog, 7,3 százalékuk pedig kerékpárral jár dolgozni. Közel 9 százalékuk pedig otthonról dolgozik, így az ingázás kérdése nem érinti.

Az állásportál a fentiek folyományaként arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók vajon elvállalnának-e egy munkát, ha minden feltétel ideális lenne, azt kivéve, hogy nagyon távol van a lakhelyüktől. 29,7 százalékuk akkor mondana igent egy ilyen ajánlatra, ha rugalmas a munkaidő és otthoni munkavégzésre is lehetőség van. 24,8 százalékuk akkor, ha a munkáltató hozzájárulna a bejárás költségeihez, 22,2 százalékuk pedig akkor, ha céges autó is a juttatási csomag részét képezné. A céges transzferbusz lehetősége is motiváló, de meg sem közelíti a fent említett kompenzációs lehetőségeket. A válaszadók 10 százalékát viszont az is kifejezetten motiválná, ha a munkahelyhez közel találnának egy a jelenlegihez hasonló, vagy annál jobb lakóhelyet. 

Ha nincs jó helyen, nem is jelentkezünk rá

A fentiek fényében nem meglepő, hogy a válaszadók többsége (66 százaléka) minden esetben mérlegeli a bejárásra fordítandó időt, mielőtt jelentkezik egy álláshirdetésre. 69,4 százalékukkal előfordult már olyan, hogy kizárólag azért nem jelentkeztek egy állásra, mert hosszú időt vett volna igénybe az ingázás.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.04.18 06:25
Hazánkban körülbelül 3,5 millió ember küzd visszérbetegséggel, ami kezeletlenül lábszárfekélyhez, ak...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem