A nyári szezonos munkalehetőségek 2024. április 1. és 2024. augusztus 31. közötti időszakra vonatkoznak.
Stabilan javul a fiatalok és a harmincas évei elején járó korosztály oktatási helyzete az Európai Unióban (EU). 2002-ben a 30-34 éves korosztály 24 százaléka részesült felsőoktatási képzésben, 2013-ban már 37 százalékuk - ismertette legújabb adatait az EU statisztikai hivatala, az Eurostat.
Az "Európa 2020" uniós növekedési stratégia egyik fő célkitűzése, hogy 2020-ra az EU tagállamok többségében 40 százalékra vagy még feljebb emelje a felsőoktatási képzésben részesült 30-34 évesek arányát.
Az Eurostat számításai szerint jelentős előrelépések voltak a 2002-2013-as időszakban. 10 tagországban megduplázódott a felsőoktatásban részesült 30-34 évesek aránya, Írországban (52,6 százalék), Luxemburgban (52,5 százalék) és Litvániában (51,3) pedig már meghaladja az 50 százalékot is.
Szintén pozitív fejlemény, hogy fokozatosan csökkent azoknak a 18-24 éves fiataloknak az aránya, akik egyáltalán nem részesültek középiskolai oktatásban, vagy nem sikerült befejezniük azt. 2002-ben 17 százalék volt az EU-s arány, 2013-ban 12 százalék.
Magyarországon 2002-ben a 30-34 évesek között 14,4 százalék rendelkezett felsőoktatási végzettséggel, de 2013-ban már 31,9 százalék. A sikeres középiskolai képzésből kimaradók között kevésbé volt látványos a javulás, ott a 2005-ös 12,5 százalékról 2012-re 11,5 százalékra csökkent az arány.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Súlyos a helyzet a hazai munkahelyeken: nem csoda, hogy ennyi szorongó, depressziós van az országban
A nem önfoglalkoztatóként dolgozó hibrid munkavállalók 71%-a állítja, hogy az otthoni munkavégzés legalább részben segíti őket a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására