Kiderült a titok: ezekre az álláshirdetésekre jelentkeznek a legtöbben

2019. augusztus 29. 16:07

Szembeszökő kettősség jellemzi a hazai álláshirdetéseket. Egyértelmű trendnek látszik, hogy ahol feltüntetik a fizetést jóval magasabb a jelentkezők száma. Ehhez képest az első félévben a feladott álláshirdetések csupán 8 százaléka tartalmazta az adott pozícióra szóló jövedelmet és juttatásokat. Igaz ez is számottevő előrelépés az elmúlt év első félévéhez képest.

Egyértelmű tendencia rajzolódott ki a hazai munkaerőpiacon: a bérmegjelöléssel megjelenő álláshirdetések esetében sokkal magasabb a jelentkezők száma. Nem is akármennyivel! A Profession.hu adatbázisa szerint 2019 első félévében a kékgalléros szakmák esetében a többlet 22%, míg a fehérgalléros állások esetében ez eléri a 75%-ot. A jövedelem ismertetésének pozitív hozadéka egyértelmű, 

ennek ellenére a munkáltatók a feladott munkaerő keresések 8%-nál tették közzé a bért és a juttatásokat.

Ez ugyan csekély aránynak mondható, ám mégis érdemi növekedés 2018 első félévéhez képest, amikor is ez a mutató csupán 6% volt. A portál adatai szerint jellemzően a kékgalléros hirdetéseknél adnak meg bért a vállalatok. Utóbbiak közül is elsősorban a szakmunka, a fizikai munka, az értékesítés és az adminisztrációs területek azok, ahol ez a leginkább jellemző. A közzétett hirdetések alapján az átlagos bér is kirajzolódik: a kékgalléros állások esetében az átlagosan kínált nettó havi fizetés 207 ezer forint. 

A legmagasabb nettó bért pedig a szakácsoknak és a gépjárművezetőknek kínálták.

A fehérgallérosok esetében az átlagos nettó havi bér 272 ezer forint, amihez hozzátartozik, hogy esetükben jóval nagyobb a szórás. Ebben a kategóriában a legmagasabb fizetést adatbázis-szakértőknek és üzletfejlesztőknek ajánlották. Az állásportál azt is vizsgálta, hogy a fizetések mellett milyen egyéb juttatások jelentek meg az álláshirdetésekben. Összességében még mindig a cafeteria-elemeket részletezik leginkább a munkáltatók. A hirdetések felében van erre utalás, ez 4%-os csökkenést jelent 2018 első félévével összevetve. Ezt követően a bónuszok, a tréningeken való részvétel támogatása és a telefon biztosítása lelhető fel a legnagyobb arányban az álláshirdetésekben. Az olyan munkaerő keresések száma, ahol ezeket közlik egyaránt 3-3% emelkedett az elmúlt év első hat hónapjához hasonlítva.

Az elmúlt időszakban érdemi változások voltak az álláshirdetések megítélését illetően. Ma már egyértelmű, hogy a munkaerőpiacon kialakult viszonyok miatt a vállalatoknak is máshogy kell tekinteniük toborzásaikra. Figyelembe kell venniük, hogy eredményes kampányokat olyan hirdetésekkel érhetnek el, amelyekben a kínált állás figyelemfelkeltő, sőt kifejezetten vonzó a munkakeresők számára. Ennek eleme lehet a bér ismertetése. Ez nem csak a munkakeresők egy nagyon fontos kérdésére ad választ, de növeli az átláthatóságot is, ami pedig a magyar gazdaság általános érdeke

- fejtette ki Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési vezetője.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.04.18 06:25
Hazánkban körülbelül 3,5 millió ember küzd visszérbetegséggel, ami kezeletlenül lábszárfekélyhez, ak...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm