16 °C Budapest

Így óvja környezetét a legtöbb magyar, csak a munkahely mutat rossz példát

2019. május 8. 17:28

Fontos a magyaroknak a környezettudatosság: a felnőtt internetezők 87 százaléka igyekszik szelektíven gyűjteni a szemetet, 79 százalékuk pedig mindig lekapcsolja a villanyt mások után. Bár a munkavállalók 82 százaléka számára fontos, hogy munkahelyük környezettudatosan működjön, szelektív hulladékgyűjtésre csak a munkáltatók 66 százaléka biztosít lehetőséget.

A magyar munkavállalók környezettudatossághoz, zöld gondolkodáshoz fűződő viszonyáról készített felmérést 1000 fő megkérdezésével a Profession.hu. A friss adatokból az látszik, hogy a témát nagyon fontosnak tartják az emberek, ugyanakkor a gyakorlati megvalósítás még nem mindenhol tökéletes.

Fontos a környezet

A válaszadók 85 százaléka saját bevallása szerint környezettudatosan él: törekszik a természetes anyagok használatára (81%), és olyan szolgáltatásokat, cégeket részesít előnyben, amelyek környezettudatosan végzik a munkájukat (75%). A szelektív hulladékgyűjtés pedig a válaszadók 87 százaléka számára kulcskérdés. Azonban a válaszadók 33 százaléka szkeptikusan áll a zöld gondolkodáshoz: ekkora arányban értettek ugyanis egyet azzal az állítással, hogy "kis ember vagyok ahhoz, hogy tegyek valamit a Földünk védelméért", és 21 százalékuk vallotta, hogy szerinte "azért felesleges szelektíven gyűjteni, hiszen úgyis az egész ugyanoda megy".

Az államigazgatásban dolgozók körében a legmagasabb azok aránya (39 százalék), ahol viszont nincs lehetőség erre, és nem is tervezik bevezetni.

A munkahelyeken a dolgozók 66 százalékának van szelektív szemétgyűjtésre lehetősége, és további 14 százalékukban tervezik a bevezetését. Minden második munkahelyen a papírt és a műanyagot gyűjtik külön. Annak tükrében, hogy a munkavállalók 82 százaléka nyilatkozott úgy, hogy számára fontos, hogy a cég, ahol dolgozik, környezettudatosan működjön, elég alacsonyak ezek a számok. 73 százalékukat zavarja, ha a kollégái nem figyelnek a szelektív hulladékgyűjtésre, 69 százalékuk mások helyett is bedobja a szelektívbe a szemetet. 

A megkérdezettek 63 százaléka szóvá is teszi, ha azt látja, hogy valamelyik kollégája nem megfelelő módon gyűjti a szemetet.

Otthon még zöldebbek vagyunk

Saját bevallása szerint otthon a válaszadók 75 százaléka gyűjti szelektíven a hulladékot, illetve további 14 százalék tervezi, hogy bevezeti azt háztartásában - ez a vártnál jelentősen magasabb arány. A legtöbben (tízből hat otthonban) a papírt és a műanyagot gyűjtik külön. A munkahelyi jó példa fontosságát mutatja, hogy akiknek nincs a munkahelyén szelektív gyűjtésre lehetőség, azoknak több mint 40 százaléka nem is tervezi otthonában sem bevezetni azt. Érdekes továbbá, hogy az otthoni szelektívgyűjtés ellenzői körében egyik demográfiai csoport sem kiemelkedő, ez alapján nem lehet körül írni őket.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Szatyrot viszünk magunkkal, de a komposztálás már túlzás

Az adatokból az a trend rajzolódik ki, hogy bár az elvek mentén nagyon erősek vagyunk, de a gyakorlatban azért nem vetünk be minden rendelkezésünkre álló eszközt, hogy környezetbarát módon éljünk. A válaszadók 80 százaléka az esetek többségében szatyrot visz magával vásárláshoz, 79 százalékuk lekapcsolja a villanyt mások után, 77 százalékuk energiatakarékos izzót használ, 77 százalékuk pedig összepréseli a műanyag palackot, mielőtt kidobja. A nyomtatópapírral viszont már csak 55 százalékuk takarékoskodik, a többiek akkor is kinyomtatják a dokumentumaikat, ha nem feltétlen lenne muszáj

A konyhai hulladékot már csak 18 százalékuk komposztálja, víztisztító készüléket már csak 11 százalékuk használ.

Az adatokból jól látszik, hogy a munkavállalóknak nagyon fontos a környezettudatosság, ám a munkáltatóknak még van hova fejlődnie. Főleg, mert a munkahelyi zöld gondolkodásnak kiemelt szerepe lehet a fiatal tehetségek bevonzásában. Ehhez persze nem csak az kell, hogy a cégről felelős, környezetbarát vállalat képe alakuljon ki az emberekben, hanem az is, hogy ösztönözzék is a környezettudatosságot.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
hrdoktor  |  2024.03.26 10:32
A stressz negatív hatásairól szinte mindenki hallott, de az eustressz, vagyis a pozitív stressz egés...
perfekt  |  2024.03.12 11:42
Az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásainál előfordul, hogy a kérelmező több ellátást kap a jog sze...
coachco  |  2024.03.03 12:47
Most belegondolva abba, a Föld, föld...! című könyve után, hogy Márai távozása és az én ifjúkorom kö...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem