2020. február 18. kedd Bernadett
HR Centrum

Fény derült a magyar vállalatok nagy hibájára: ez gátolja őket leginkább a növekedésben


Hasít az e-mail, hátul kullognak a modern, digitalizált megoldások. A magyarországi vállalatok nagy része már elindult a belső kommunikációs eszközök és a szervezeti tartalmak fejlesztésének útján, azonban amíg hiányzik a támogató kultúra és a kiforrott stratégia, addig ezek meddő törekvések és a versenyképesség fő gátló tényezői. A részben kiépített folyamatok, formális és informális csatornák, valamint az olykor részleges és hiányos üzenetek határozzák meg a belső kommunikációt - derült ki egy friss kutatásból. 

Hasít az e-mail, hátul kullognak a modern, digitalizált megoldások. A magyarországi vállalatok nagy része már elindult a belső kommunikációs eszközök és a szervezeti tartalmak fejlesztésének útján, azonban amíg hiányzik a támogató kultúra és a kiforrott stratégia, addig ezek meddő törekvések és a versenyképesség fő gátló tényezői. A részben kiépített folyamatok, formális és informális csatornák, valamint az olykor részleges és hiányos üzenetek határozzák meg a belső kommunikációt - derült ki a vállalati belső kommunikációra digitalizált megoldást kínáló Blue Colibri App és az employer brandinggel foglalkozó Colibri HR Solutions közös több mint 300 ezer munkavállalót képviselő vállalat bevonásával készült kutatásából.

A friss kutatásban a magyarországi vállalatokat az alábbi 4 szint valamelyikébe sorolták be a kommunikációs érettségüknek megfelelően 4 dimenzió vizsgálata mentén. Ezek a következők voltak: tartalom, kultúra, folyamat, eszköz.

Az üzleti siker kulcsa, hogy a menedzsment elismerje: a hatékony belső kommunikáció megkülönböztető jeggyel bír a piacon, és versenyelőnyt is jelent. A legendásan jó szervezeti kultúrával és belső kommunikációval rendelkező cégek a legjobb szakemberekből válogathatnak, mert a jó hírük hamarabb elér a potenciális munkaerőhöz, mint a fejvadász ajánlata. Annak érdekében, hogy a belső kommunikáció a munkáltatói márka egyik legvonzóbb eleme legyen, nagy hangsúlyt érdemes fektetni a szervezeti kommunikáció fejlesztésére, és ki kell dolgozni azt a stratégiát, amely a legjobban támogatja a vállalati célokat

- fejtette ki Barathi Tamás, a Blue Colibri App alapítója.

Erről is szó lesz a Portfolio HR Revolution 2020 konferenciáján.

ÁTTEKINTÉS, PROGRAM   |   ÁRAK   |   JELENTKEZÉS

Bankok és biztosítók

A kitöltő vállalatok jelentős többsége a termelés/gyártás (38%), az IT (13%), valamint a tanácsadás (9%) és üzleti szolgáltatás (9%) szektor meghatározó szereplői, tehát mind a fehérgalléros, mind a kékgalléros munkaerőt foglalkoztató vállalatok belső kommunikációs helyzetét megismerhetjük a kutatásból.

A legjobb iparági érték a bank/biztosítás szektoron belül figyelhető meg, ezt követi az üzleti szolgáltatás, valamint az IT. Ezen vállalatok többségében a belső kommunikáció szervezett keretek között zajlik. Az információátadás szabályozott és egy megalapozott stratégia mentén működik, amelynek megvalósítását egy központi kommunikációs csapat irányítja. A szervezett folyamatoknak köszönhetően az üzenetek gyorsan jutnak el a munkatársakhoz. Legkevésbé hatékony belső kommunikációs helyzet az egészségügy, a termelés/gyártás, valamint a turizmus/vendéglátás szereplőit érinti.

Végeláthatatlan e-mail folyamok

A kitöltő vállalatok 98 százalékában az elsődleges belső kommunikációs csatorna az e-mail (98%), ezt követi az intranet (58%), valamint a hírlevél (57%). Fontos megjegyezni, hogy miközben a TOP 3 belső kommunikációs csatorna mind e-mail hozzáféréshez kapcsolódik, addig a kitöltő vállalatok kevesebb mint felében (46%) rendelkezik az összes munkavállaló e-mail címmel. Ez azt jelenti, hogy a jelenleg alkalmazott gyakorlatokkal a munkavállalók közel 54 százalékát nem tudják hatékonyan elérni a hazai vállalatok.

A vállalatok többségében a stratégiát nélkülöző és a folyamatokba nem beágyazott digitalizációs törekvések jellemzően túl sok párhuzamos csatornát és információs túlterheltséget eredményeznek. Tisztán látható, hogy hiányoznak a célzott, szegmentált belső kommunikációs eszközök. A sikerhez azonban nem elegendő néhány új technológiát és eszközt megvásárolni, a szervezeti és vezetési kultúra átalakulására is szükség van, amely a menedzsment hozzáállásának átalakításával kezdődik. A kutatás során kiderült, hogy a vállalatok több mint 50 százalékában személyesen nehezen elérhető a HR osztály, 60 százalékában pedig elérhetetlenek a vezetők. Nincsenek biztosítva a rendszeres találkozók és fogadóórák. 

Múlt századi kommunikáció

Az eszközök elterjedtségi tendenciáiból kiolvasható, hogy minél modernebb, digitálisabb és játékosítottabb csatornák beemelésére kerülne sor, úgy csökken a hazai vállalatokban ezen eszközök elterjedtsége. Érdekes ellentétet szül, hogy míg a szervezetek az üzleti szolgáltatásaikat, valamint a gyártást innovatív megoldásokkal és technológiai újításokkal igyekeznek optimalizálni, addig ezek a törekvések a vállalat falain belül már kevésbé valósulnak meg, a kommunikációt illetően a múlt eszközeihez nyúlnak. 

Bár a személyes kommunikáció meghatározó elemei a chatprogramok és a csevegő alkalmazások, addig vállalati szinten a belső kommunikációs alkalmazások és a chatbotok a legkevésbé elterjedtek (2%), miközben okostelefonnal a munkavállalók 95 százaléka rendelkezik még a termelés/gyártás területén is, szemben a vállalati e-mail hozzáféréssel, amely a dolgozók alig 20 százalékának van. 

Címlapkép: Getty Images

KIHÚZNA A BAJBÓL 500 EZER FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Mutatunk egy konkrét példát: kalkulátorunkban 500 ezer forintos hitelösszeget, és 48 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 12 178 forintos törlesztőrészlettel a CIB nyújtja (THM 8,17 %), de nem sokkal marad el ettől a K&H 13 411 forintos törlesztőt (THM 13,79%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank és az Oney konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

HRBLOGGER
coachco
2020. 02. 18. 12:38
A hálózatkutatástól a bölcsességig

Vannak az életünknek csúcspontjai. Kinek melyek ezek, sokat elmond rólunk, a személyiségünkről. Ha...

perfekt
2020. 02. 17. 12:20
A turizmusfejlesztési hozzájárulás kiterjesztése a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatásokra

2020, január 1-jétől kibővült a kereskedelmi-szálláshely szolgáltatásokkal a turizmusfejlesztési...

hrbonbon
2020. 02. 17. 09:46
A környezet, mint motiváló erő - dolgozz és "érezd magad otthon" a gyártósor mellett is

  Szakmai kihívást és a megbízásaink közt legjellemzőbb vezető-kiválasztási és –fejlesztési...

jobangel
2020. 02. 17. 07:00
Anyukák állásinterjún: Mi lesz, ha beteg lesz a gyerek?

Ismerjük a kérdést, és persze tudjuk: azt akarják a munkáltatók hallani, hogy meg tudod oldani...

hrdoktor
2020. 02. 17. 04:44
Ön is stresszel esténként? Ne tegye!

Sokan szenvednek attól, hogy este, lefekvés után is „jár az agyuk”, a napi történéseken...

vezetoi-coaching
2020. 02. 16. 16:33
Motivációról... (Mérei Ferenctől Kurt Lewin nyomán)

Közvetlen szükségletek: lényegében a Maslow piramisban megfogalmazott szükségletek, amelyek van...

legacykft
2020. 02. 14. 09:00
A jó vezető agilis

Az elmúlt években  sok szervezet átállt agilis működésre, mert az üzleti céljaikat ez szolgálja...

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk