Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek.
A koronavírus-járvány kitörése óta a legtöbb álláskereső (17 százalék) a szakmunka és fizikai munka területén volt, az emberek 11 százaléka asszisztencia és adminisztráció, 9 százalék pedig értékesítési és kereskedelmi pozíciókban szeretett volna elhelyezkedni. Mindez egy új, munkaerőpiaci kutatásából derült ki.
"Az értékesítés és kereskedelem kategóriába jellemzően a kiskereskedelmi hálózatok tartoznak, és ez az egyetlen terület, ahol a kereslet igazodik a kínálathoz, vagyis nem csak az álláskereső sok, hanem a toborzás is erős. A márciustól szeptemberig tartó időszakban ugyanis az oldalunkon megjelenő álláshirdetések 8 százaléka ebben a kategóriában jelent meg, ami elég magas arány." - mondta el Balla Zoltán, a Cvonline.hu ügyvezető igazgatója.
Érdemes tehát az értékesítés és kereskedelem területén munkát keresni, mert az álláskereső számára egyáltalán nem mindegy, hogy egy-egy meghirdetett pozícióra rajta kívül hány ember pályázik még. Minél többen jelentkeznek ugyanis egy állásajánlatra, az annál jobb hír a toborzó cégeknek, de nehezíti az álláskeresők helyzetét. Ebben a tekintetben jelenleg a legnagyobb konkurenciaharc az adminisztráció területén van, hiszen ebben kategóriában érkezik a legtöbb jelentkezés egy álláshirdetésre, de ugyanígy az átlagosnál magasabb a jelentkezőszám az ügyfélszolgálatok és szolgáltatások, a marketing és PR, valamint a HR területén.
- magyarázta Balla Zoltán. Ami a regionális eloszlást illeti, a munkaerőpiac továbbra is főváros központú. Az álláskeresők 38 százaléka Budapesten szeretne dolgozni, a koronavírus idején meghirdetett állások legtöbbje (15 százalék) pedig szintén a fővárosban volt. "Érdekesség, hogy megyei bontásban nem találkozik a kereslet a kínálattal. Míg a budapesti állásokon kívül leginkább Pest és Komárom-Esztergom megyében toboroznak a cégek (előbbi régióban az állások 9 százaléka, utóbbiban 5 százalék jelenik meg), addig a legtöbb álláskereső Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében van, 7 illetve 6 százalékkal." - tette hozzá Balla Zoltán.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét
- Nehezen elérhetőek a háziorvosok
- A magyar háztartások közel egyharmadában még mindig fával fűtenek
- Piros lapot kapott Kerkez Milos, csapata fellebbez a döntés ellen
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót