2020. szeptember 30. szerda Jeromos
HR Centrum

Erre a munkára félmillióért sincs ember: pedig kapkodnának értük

  • Népszava
  • 2017. november 15. szerda 10:00

Továbbra is nagy a munkaerőhiány a közúti fuvarozói ágazatban. Magyarországon körülbelül 6 ezer, de az egész unió területén mintegy 300 ezer hivatásos sofőr hiányzik. Pedig ők akár 400 - 600 ezer forintot is hazavihetnek egy hónap alatt - írja a Népszava.

Magyarország 2015-ben ingyenes gépjárművezető-képzési programot indított, amelyre az elmúlt 2,5 évben több mint 50 ezren jelentkeztek, ám eddig csak 5500-an kerültek be a tanfolyamokra. Ebből idén októberéig 2514-en kaptak teherautó, illetve autóbuszvezetői engedélyt. A képzésre korábban egyébkén olyanok jelentkezhettek, akiknek érvényes szándéknyilatkozata volt egy fuvarozó vállalkozástól, amely vállalta, hogy a sikeres vizsga után foglalkoztatja a gépkocsivezetőt. Arról azonban nincs pontos adat, hogy közülük hányan vállaltak munkát itthon, vagy mentek külföldre, illetve váltottak itthon munkaadót a magasabb bérért.

A fizetések egyebek mellett a munkaerőhiány miatt is jelentős mértékben emelkedtek. Ma nettó 400-500 ezer forintos jövedelem alatt nehéz jól képzett, gyakorlattal rendelkező gépkocsivezetőt találni - mondta el a lapnak Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs vezetője. A nemzetközi fuvarozásban résztvevő pilóták, az úti céloktól függően, illetve a részükre adható 60 eurós napidíjjal és egyéb juttatásokkal a nettó 600 ezer forintos bért is elérhetik.

Az MKFE viszont úgy véli, hogy a munkaerőhiány pótlására hosszú távon csak a képzés nappali iskolai rendszerbe integrálása a megoldás, hiszen a cél az, hogy szakmát, hivatást választó fiatalok lépjenek a következő években nyugdíjba vonuló gépkocsivezetők helyére.

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

Kenterbe vágják a világot a magyar IT-sek: de hol vannak még a nyugati fizetések!
A koronavírus-járvány nyomában bizonyos szakmák poziciók, ha ideiglenesen is, de háttérbe szorultak,


Feliratkozom a hírlevélre!

 

HRBLOGGER
perfekt
2020. 09. 30. 06:53
Megérkezett az első őszi adócsomag

A jogszabály pontos szövege még nem ismert, de mindenképp érdemes szót ejteni arról, hogy a 2021....

coachco
2020. 09. 28. 17:34
Sátoraljaújhely és Sárospatak – vesztesek közt cinkos aki léha?

Talán nem árulok el titkot, ha azzal kezdem, imádom a Zemplént! De mondhatnám úgy is, imádom Tokaj-Hegyalját! [...]...

hrdoktor
2020. 09. 28. 04:45
Ezek a gyógyszerek gyengíthetik a fogamzásgátlót

Bár a fogamzásgátló tabletta szedése az egyik legbiztosabb módja a nem kívánt terhesség megelőzésének...

vezetoi-coaching
2020. 09. 26. 09:16
A motiváció vs demotiváció dialektikája... (avagy a húzd meg - ereszd meg művészete...:-)))

Meg is lepett, meg nem is a demotiválásról írt rövid szösszenet iránt támadt érdeklődés...

legacykft
2020. 09. 25. 09:00
Hányszor csináljátok még, ami nem működik?

Nem sikerült? Meg kell próbálni újra! Logikusnak tűnik, mégsem mindegy, hogy hogyan csináljátok:...

hrbonbon
2020. 09. 17. 12:01
A vezetők felelőssége - a tervezés fontossága

Mégis megérkezett, amit szerettünk volna elkerülni! Még bőven benne voltunk az első hullámban...

ajovomunkahelye
2020. 09. 15. 08:35
A járvány meghozta a változást: a digitalizáció áll a középpontban

A járványhelyzet nemcsak a mindennapi életünket, de a munka világát is véglegesen megváltoztatta....

NÉPSZERŰ
FRISS


Öngondoskodás 2020

Befektetés, vagyon, megtakarítás

Portfolio Private Health Forum 2020

A koronavírus és a magánegészségügy

Budapest Economic Forum 2020

A magyar gazdasági csúcstalálkozó