2019. szeptember 20. péntek Friderika
HR Centrum

Emelkednek a fizetések? Ezek a fiatalok kevesebbet keresnek, mint egy éve ilyenkor


Kevesebbet költenek a nagy márkák véleményvezérekre 2019-ben, a nemzetközi cégekből átlagosan kevesebb bevétele lesz idén a tartalomgyártóknak. Az ország három legnagyobb management ügynöksége egységesen azt tapasztalja, hogy a régi hirdetők helyét a kis- és középvállalkozások, valamint a nonprofit szervezetek veszik át, a megélhetési influencerek pedig lassan lemorzsolódnak.

Nagy változáson megy keresztül az influencerek hirdetési piaca, tapasztalja az ország három legnagyobb influencer management ügynöksége. Az elmúlt két évben az együttműködések legnagyobb százalékát a nemzetközi márkák tették ki, akik hatalmas összegeket költöttek a véleményvezérekkel való együttműködésekre. Ez a tendencia 2019-re látványosan csökkent, de a vloggerek és Insta sztárok még közel sem mennek csődbe. A kieső összeget a kis- és középvállalkozások, nonprofit szervezetek hirdetései pótolják, akik közül sokan csak idén próbálták ki a pár éves trendet.

Tény, hogy az egy helyről érkező nagyobb költések száma lecsökkent, mert akinek van tapasztalata, az okosabban költi el a pénzét influencerekre. A nagy hirdetők inkább márkanagyköveteket választanak, hosszú távú együttműködéseket kötnek. Ez a piacnak is jót tesz, hiszen azokat a véleményvezéreket "jutalmazzák" ezzel, akik az előző években lelkiismeretesen dolgoztak - mondta el Varga-Szilágyi Zsolt, az influencer marketinggel foglalkozó Post for Rent operatív igazgatója. 

Miközben a legnagyobb hirdetők stratégiát váltottak, a piacon egészen új szektorok is megjelentek. Kis- és középvállalkozások, startupok és nonprofit szervezetek is elkezdték használni az influencer marketinget. Az új szektorokkal új céljai is lettek az együttműködéseknek, például az edukáció. Jól látszik, hogy ők a második hullám, akik az elmúlt években hallottak erről a hirdetési formáról, de csak most merték kipróbálni - mondta el Farka Dániel, a Star Network influencer ügynökség szakmai vezetője. 

A szakértők szerint a változás piaci konszolidációt hozhat magával, ami átláthatóbb árazást és minőségibb tartalmakat is eredményezhet a véleményvezérek részéről.

Ezeket a folyamatokat nem csak láttuk előre, de vártuk is, hiszen mint minden új trendnek, ennek is le kell tisztulnia. Bízunk benne, hogy a megélhetési infulencerek egy idő után lemorzsolódnak, és a kattintásvadászat helyére a minőségi tartalomgyártás kerül. - jegyezte meg Szabó Zsolt, a Special Effects Media vezérigazgatója. 

A piaci konszolidációt az olyan szakmai fórumok is elősegítik, mint az Influencer Festival, ahol a hirdetőket és a véleményvezéreket is edukálják, többek között olyan szakmai szervezetek segítségével, mint az Önszabályozó Reklám Testület és a Gazdasági Versenyhivatal.

NEM SZABAD TOVÁBB VÁRNI A LAKÁSVÁSÁRLÁSSAL!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor jobb, ha tudod, hogy lakáspiaci elemzők szerint az árak emelkedése lassul, és a finanszírozási költségek is rekord alacsony szinten vannak, de már nem biztos, hogy sokáig így is marad. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 millió forintot, 20 éves futamidő mellett már 2,71 százalékos THM-el, és havi 107 743 forintos törlesztővel fel lehet venni az Ersténél De nem sokkal maradnak el ettől a további bankok ajánlatai sem: a K&H Banknál például 107 546 forintos törlesztőt ígér a 2,81 százalékos THM; míg az OTP Banknál szintén alacsony, 2,97 százalékos THM is alacsony, 108 811 forintos törlesztőt jelent. Érdemes még megnézni a Raiffeisen, a Budapest Bank és a többi magyar hitelintézet konstrukcióját, különböző hiteösszegek és futamidők mellett is - ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

HRBLOGGER
y2ycoaching
2019. 09. 20. 13:18
Amit a kiégésről tudnod kell

Úton-útfélen halljuk ügyfelektől, barátoktól, coaching beszélgetésben vagy azon kívül, a “kicsit...

legacykft
2019. 09. 20. 09:00
Szervezeti kommunikáció: ez nem kabaré!

A kabaréjelenetek alapfelállása, hogy van valami, amit többféleképpen lehet érteni vagy amiről...

ajovomunkahelye
2019. 09. 20. 07:44
Elkötelezettség mérés és fejlesztés a veszprémi Balluff Elektronika Kft-nél

Szável Krisztián a cég HR vezetője korábbi munkahelyén is dolgozott már a Kincentric csapattal....

perfekt
2019. 09. 18. 09:01
A barlangrajzoktól a számítógépekig VI.

Az előzőekben bemutattuk a számvitel kialakulását, fejlődését. Az egyes országok a fejlődés...

hrdoktor
2019. 09. 16. 15:16
Mindfulness: a stresszoldás hatékony eszköze lehet

Már-már elnyeli az állandó munka, stresszben él, úgyhogy a folyamatos hajtás a magánéletre és...

jobangel
2019. 09. 16. 06:00
Gyászol a csapat

Folytatva a HR-esek dilemmáit, az előző posztomban írtak szinte eltörpülnek emellett. A gyászhelyzetekben...

coachco
2019. 09. 14. 10:09
Aranykor, aranyélet vagy aranyláz?

Közelednek az őszi helyhatósági választások, fokozódik a helyzet (nem csak a nemzetközi...)...

NÉPSZERŰ
FRISS

Interspar

09.19-09.25
Országos

Spar

09.19-09.25
Országos

Lidl

09.19-09.25
Országos

Aldi

09.19-09.25
Országos

Tesco

09.19-09.25
Országos

Auchan

09.19-09.25
Országos

Kika

09.18-10.01
Országos

Praktiker

09.02-12.31
Országos