A szellemi munkavállalók között meghaladja a 30%-ot, míg fizikai munkatársak esetében nem ritka az 50-60%-ot meghaladó fluktuációs ráta.
Bár a munkavállalók fele rendszeresen sportol, ez nem a munkahelyük érdeme. A munkáltatók 74 százaléka semmilyen módon nem támogatja alkalmazottainak testmozgását, és csak 31 százalékuknak van lehetősége a munkahelyén, vagy annak közelében sportolni - derül ki egy friss, reprezentatív kutatás adataiból.
A tavalyi kutatását megismételve, a munkavállalók sportolási szokásairól készített felmérést több mint 1000 fő megkérdezésével a Profession.hu. Az eredmények bizonyos szempontból jobb képet mutatnak: a válaszadók 52 százaléka rendszeresen mozog, sőt, a tavalyi felméréshez képest nőtt (47 százalékról 50 százalékra) azoknak a száma, akik akár heti két-három alkalommal is időt tudnak szakítani arra, hogy elmenjenek edzeni. A 6 órás részmunkaidőben dolgozók még ennél is elszántabbak: 34 százalékuk heti négyszer sportol. Az edzőtermek leggyakoribb vendégei azonban a vállalkozók: toronymagasan köztük a legmagasabb az aránya azoknak, akik akár heti hétszer, vagy annál is többször mozognak. A válaszadók nagy része inkább este edz (65 százalék), a szabadúszók, részmunkaidőben dolgozók közül azonban sokan választják a reggeli, nap közbeni sportolást is.
Kevesebbet nassolunk
A tavalyi 24 százalékhoz képest idén már csak a válaszadók 21 százaléka állította, hogy a mozgás segít neki a munka utáni ellazulásban - pedig a sport kiváló feszültségoldó. Rövid sétát is csak 15 százalékuk tesz, ha felbosszantják a munkahelyén. Meglepően alacsony, csupán 7 százalék a 4 órás részmunkaidőben dolgozók között azoknak aránya, akik a problémákat sportolással orvosolják. A válaszadók többsége ilyen helyzetekben inkább kávézva (a válaszadók 28 százaléka) vagy dohányozva (20 százalék) kapcsolódik ki. A szabadúszók ebben élen járnak, 44 százalékuk próbálja koffeinnel nyugtatni magát, de a fő- és mellékállásban dolgozóknak is megközelítőleg 30 százaléka így lazít. Egészségesebb és tudatosabb gondolkodás felé mutat azonban, hogy míg tavaly a megkérdezettek 19 százaléka vallotta, hogy feszült helyzetekben nassolni kezd, idénre ez az arány lecsökkent 13 százalékra.
A munkáltató nem segít
A munkáltatók hozzáállása sajnos nem javult az előző évhez képest. A felmérésben részt vevők 74 százaléka szerint a munkahelye semmilyen módon nem járul hozzá a testmozgásához, és csupán 31 százalékuknak van a munkahelyén, vagy annak közelében lehetősége sportolni. 25 százalékukat pedig a munkája kifejezetten akadályozza a sportolásban. Közülük sokan olyanok, akiknek volt már valamilyen betegsége, ami a munkával járó feszültségek miatt alakult ki. Ők általában váltottak is már munkahelyet ilyen okokra visszavezethetően. Talán a változás jele azonban, hogy a munkahelyek 55 százalékán van lehetőség zuhanyzásra, ami motiváló lehet egy munka előtti frissítő reggeli kocogásra.
Az eredményekből az látszik, hogy a munkáltatók nem különösebben veszik ki a részüket munkavállalóik sportéletéből. Pedig, ha ezt megtennék, talán többen indulnának az edzőterem felé a kávéautomata helyett. Ez munkáltatói szempontból azért is fontos lenne, mert ahogyan az a Profession.hu korábbi kutatásából kiderült, a feszültségekkel teli munkahelyekről menekülnek az alkalmazottak: tíz munkavállalóból három mondott már fel a stresszes környezet miatt. A stresszoldás leghatékonyabb és legegészségesebb formája pedig a testmozgás. A sport támogatása egyébként kiváló eszköz a munkáltatói márka építésére is, és ez egy egyszerű szemléletváltással beépíthető a céges kultúrába.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok