15 °C Budapest

Brutális a munkaerőhiány: a legtöbb cég ma már így keres dolgozót

MTI
2019. augusztus 19. 14:32

Évente mintegy 12 ezer dolgozót közvetít ki a majdnem 600 partnerrel, többek között autóipari, IT, logisztikai, illetve pénzügyi területen tevékenykedő céggel kapcsolatban álló, munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó Prohumán 2004 Munkaerő szolgáltató és tanácsadó Kft. A vállalat a piac 17 százalékát fedi le - közölte a társaság.

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat legutóbbi adatai szerint 2017-ben 844 munkaerő-kölcsönző cég közel 160 ezer munkavállalót közvetített ki 7360 vállalkozáshoz, bevételük meghaladta a 256 milliárd forintot. A közleményben Juhász Csongor, a Prohumán ügyvezetője kifejtette, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai- amelyek szerint idén az első negyedévben a betöltetlen munkahelyek száma meghaladta a 80 ezret - is azt bizonyítják, hogy új módszerekre, új hozzáállásra van szükség a megfelelő számú munkavállaló megtalálásához, ebben a helyzetben pedig még inkább felértékelődik a munkaerő-kölcsönző cégek szerepe. 

A HR-szolgáltató ugyanis terhet vesz le a megbízó válláról, és lehetővé teszi, hogy az ügyfél kisebb szervezettel, alacsonyabb hirdetési, kiválasztási és adminisztrációs költséggel vonja be az új dolgozókat a munkába. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatos ellenőrzéseinek köszönhetően a munkaerő-kölcsönzés ma már egy átlátható és szigorúan szabályozott tevékenységnek számít. A szektor ennek ellenére gyakran még mindig negatív előítéletekkel néz szembe, többek között a kölcsönzött munkaerő bérezésének kérdése miatt - írták. 

Kiemelték, a bérezési folyamat átláthatóságát garantálja, hogy a kölcsönzött dolgozó munkakörét és munkabérét a megbízó előre meghatározza, így amikor a munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó vállalat a kölcsönzött munkavállalót bejelenti a NAV felé, akkor a dolgozó munkakörét és munkabérét a megbízó igényeinek megfelelően állapítják meg. A megbízó cég nyomon követheti a kölcsönzött munkavállaló bejelentését, havi bérezéséről pedig számlák segítségével tájékozódhat. 

A Prohumán 1997 óta van jelen a magyar piacon, 2004-ben alakult önálló céggé, 2014-ben pedig csatlakozott a Work Service stratégiai HR szakértő és tanácsadó csoporthoz, amely vezető szerepet tölt be Kelet-Közép-Európában.  A Prohumán közölte, hogy a 2018-as lezárt üzleti évben 34,47 milliárd forint volt a nettó árbevétele, ami 20 százalékos bővülés 2017-hez képest. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a vállalat az adózás után 1,26 milliárd forintos nyereséggel zárt tavaly, ami 304,91 millió forinttal haladta meg a cég 2017-es eredményét.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.04.18 06:25
Hazánkban körülbelül 3,5 millió ember küzd visszérbetegséggel, ami kezeletlenül lábszárfekélyhez, ak...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem