Az életmódbeli változtatásokkal, mint rendszeres tesztmozgás, társas kapcsolatok ápolása és elegendő alvás, jelentősen csökkenthető a demencia kialakulásának esélye.
Feleannyi tejterméket fogyasztanak a magyar gyerekek, mint amennyi szükséges lenne - derült ki egy országos felmérésből, amelyet a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) végzett a Danone Kft. megbízásából.
A felmérés eredményéről szerdán kiadott közleményben rámutatnak: a nemzetközi és a magyar táplálkozási ajánlások egyaránt napi fél liter tej vagy ennek megfelelő kalciumtartalmú tejtermék fogyasztását javasolják mind a felnőttek, mind a gyermekek számára.
- hívják fel a figyelmet.
A 860 gyermek megkérdezésével készített vizsgálatból kiderült, hogy a 10-12 éves korú gyerekeknek mindössze 14 százaléka eszik naponta egy-egy pohár joghurtot, míg 42 százalékuk csak hetente 1-2 alkalommal, 16 százalékuk hetente egyszer, 28 százalékuk pedig még annál is ritkábban vagy egyáltalán nem fogyaszt élőflórás joghurtkészítményeket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A felmérés szerint a gyermekek tejtermék fogyasztása annak ellenére ilyen alacsony, hogy 10-ből 4 gyermek már tudja, hogy naponta legalább fél liter tejet vagy azzal egyenértékű tejterméket kellene fogyasztania, 76 százalékuk pedig azzal is tisztában van, hogy ez a csontokat erősítő kalciumbevitel miatt fontos. A gyermekek körében az azonban már kevésbé ismert - mindössze 42 százalékuk tudta helyesen -, hogy a tejtermékek D-vitamin tartalma segíti a kalcium felszívódását.
A felmérés rávilágított arra is, hogy a gyerekek közül sokan nem tudják, melyik élelmiszer készül tejből. A megkérdezett gyerekek mindössze 24 százaléka tudta, hogy a kefir, ugyancsak 24 százaléka, hogy a túró, és alig több mint 21 százaléka, hogy a gyümölcsjoghurt is tejtermék.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban