2021. március 4. csütörtök Kázmér
HR Centrum

40-60 százalékban indult csak újra az élet: ez segítheti a munkakeresőket


Az elmúlt hetekben már bizonyos szintű visszarendeződés volt érzékelhető a hazai munkaerőpiacon a járvány első hullámát követően. Átlagosan a korábbi termelés 40-60 százalékán indultak újra a cégek, ami hatással volt a munkaerő-keresletre is. Azonban egyelőre nehéz előre látni, hogyan alakul a toborzási terület az év további részében. Az biztos, hogy kulcsfontosságú lesz a gyors reagálás és a rugalmasság. 

Sokat változott a munkaerőpiac az elmúlt időszakban, a rendkívüli helyzet pedig kihívás elé állította a toborzásra specializálódott szolgáltatókat is. Habár sokan a karanténidőszaktól tartottak a legjobban, a jelenlegi "átmeneti" állapot még ellentmondásosabb: miközben a KSH friss számai szerint májusban 4,4 millióra nőtt a foglalkoztatottak száma, ezzel párhuzamosan a munkanélküliségi ráta is emelkedett, mivel a március-áprilisban elbocsátott munkaerő egy része csak most került be az álláskeresők rendszerébe. Kapkodhatják tehát a fejüket a toborzók és a munkaerő-közvetítők, ha át akarják látni, mi is történik most a piacon. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, mert a járványhelyzet bizonytalan alakulása miatt a következő hónapokra nézve jóval több a kérdés, mint a válasz.

Ide még az jósgömb is kevés lenne - csak a bizonytalanság biztos

A WHC Csoport külföldi irodái révén az egész régió munkaerőpiaci helyzetére rálát, így lépéselőnyben van a hazai szolgáltatókkal szemben. Tapasztalataik szerint az élelmiszer- és gyógyszeripar kivételével minden gazdasági szereplőt érintett valamilyen formában a gazdasági visszaesés, több hetes, néhol hónapos leállás után tudtak csak újraindulni, a legnagyobb kitettsége pedig az autóiparnak volt Európa-szerte. Első körben a szakképzettséget nem, vagy csak kevésbé igénylő munkaköröket érintette a járvány nyomában járó leépítési hullám, majd a szellemi munkaerőhöz is hozzányúltak a cégek a megrendelések volumenéhez igazítva a foglalkoztatottak létszámát. Jelenleg a nyitott pozíciókra nagyságrendekkel több jelentkezés érkezik be az év elején tapasztalható állapothoz képest, a cégek leginkább betanított munkásokat, operátorokat, takarítókat, minőségellenőröket, árufeltöltőket és pénztárosokat, valamint bolti eladókat keresnek. 

"Jelenleg azt látjuk, hogy a rugalmasság lesz a legfontosabb a következő időszakban, csak gyors reakciókkal fogunk tudni megfelelni a hozzánk forduló munkáltatók igényeinek. A most rendelkezésünkre álló adatokból arra következtetünk, hogy a gazdaság fokozatosan nyeri majd vissza erejét, a harmadik negyedév végére már 90%-os termelési szinten fog üzemelni a cégek többsége. Akkor várhatóan jelentősen csökkeni fog a munkanélküliek száma, amely újabb kihívás elé állítja a HR szakmát és a vállalati szférát is. Úgy tűnik, hogy 2020 ezt hozza számunkra: egy éven belül teljesen ellentétes irányokba mutató trendekkel kell megküzdenünk" - hívta fel a figyelmet Sághy József, a WHC Csoport győri területi vezetője.

Napi többezer jelentkezőt kezel...és meg se kottyan neki

A válsághelyzetekben mindig megéri előre menekülni, így tett a WHC is, amely a digitalizációt és a mesterséges intelligenciát hívta segítségül a rendkívüli szituáció kezelésére. A Chatboss Team által fejlesztett MI-alapú eszköz egyszerre jelent létfontosságú támogatást az állásvadászoknak és a toborzóknak. A chatbot lehetőséget nyújt arra, hogy a jelentkezők bárhol és bármikor megkezdhessék a munkakeresés folyamatát, gyorsan bekerülhessenek a munkaerő-közvetítő adatbázisába és azonnal visszajelzést kaphassanak arról, milyen nyitott pozíciók érhetők el számukra. A toborzók ugyanakkor jelentős erőforrásokat spórolnak meg mind a munkaórák számát, mind a költségeket tekintve, ráadásul a gyorsaság és az azonnali reakciók nagy versenyelőnyt jelentenek a munkavállalói és a munkáltatói oldalon is. De mi a helyzet a hatékonysággal?

"Nagyon elégedettek vagyunk az eddigi eredményekkel, ugyanis a Chat Norris-szal folyatatott beszélgetések 32%-a zárul jelentkezéssel, pedig 10%-ot tűztünk ki célul. Azt tapasztaljuk, hogy a jelöltek számára érthetők a folyamatok, könnyen és szívesen használják ezt az eszközt, főleg a népszerű közösségi oldalakon belül. A chatbot ráadásul "szeret" tanulni, folyamatosan tudjuk alakítani a funkciókat a hatékonyság érdekében" - teszi hozzá Szabó Flóra, a WHC toborzás-technológiai koordinátora.

"Arról sem szabad elfelejtkezni, hogy a chatbot ma már a HR digitalizációs stratégia fontos eleme lehet: gyors reakciót, a folyamatos visszajelzés lehetőségét hordozza magában, így az ügyfélkapcsolatokban és a toborzásban is igazi hatékonyságnövelő eszköz. Minden esetben igyekszünk személyre szabni a chatbotokat, hogy a lehető leghatékonyabban láthassák el a feladatukat, és hűen tükrözzék "alkalmazójuk" értékeit és üzeneteit. Fontos a névadás is: a Chat Norris előtt fejlesztettünk már a belső kommunikációt segítő Chatelkát is az Audi Hungária Zrt-nek, amit nagyon gyorsan elfogadtak és megszerettek a munkavállalók" - fogalmazott Baltay Kristóf, a ChatBoss Team ügyvezetője.

Címlapkép: Getty Images

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

HRBLOGGER
ajovomunkahelye
2021. 03. 04. 14:08
A szeretet és az odafigyelés az EcoFamily alapértékei

Mit jelent számotokra a díj? A Kincentric Legjobb Munkahelyek díj kiemelten fontos számunkra, mivel...

hrbonbon
2021. 03. 03. 14:25
Home office tapasztalatok a felmérés tükrében

Nagyon köszönjük mindenkinek, aki részt vett a felmérésünkben! Hogyan hatott a pandémia a munkavégzésre...

perfekt
2021. 03. 03. 06:24
ZÁRJUK AZ ÜZLETI ÉVET – ELHATÁROLÁSOK

Az időbeli elhatárolások elszámolása során az összemérés és az időbeli elhatárolás elvét...

hrdoktor
2021. 03. 01. 06:19
Így teszi tönkre az ülőmunka a testünket

Egyre többen vannak azok, akik olyan munkakörben dolgoznak, ahol kizárólag ülniük kell. Az Európai...

legacykft
2021. 02. 26. 08:55
A konfliktusok hét bugyra

Ha nem is hét, mint a pokolban, de legalább négy, és ha nem is pokolra kell menni a jó csapatműködésért...

coachco
2021. 02. 24. 20:28
Séta a mádi főutcán 2.

Játsszunk egy kis időutazást, ugorjunk vissze több mint száz évet, és nézzünk be újra a mádi...

vezetoi-coaching
2021. 01. 24. 09:46
Széljegyzet egy bejegyzéshez... és a “mit lehetne tenni” örök kérdéséhez...

Oberfrank Zoltán blog-posztjához (“Miért vesznek fel a cégek munkatársakat”) a  Linkedin terjedelmi...

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

03.04-03.10
Országos

Interspar

03.04-03.10
Országos

Spar, Interspar

Tavaszi készülődés
03.04-03.20
Országos

Lidl

03.04-03.10
Országos

Spar

03.04-03.10
Országos

Tesco

03.04-03.10
Országos

Auchan

03.04-03.10
Országos

Auchan

Húsvét
03.04-04.03
Budapest


HR Revolution 2021

Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?