2020. július 2. csütörtök Ottó

Zavartalan ügyfélkiszolgálás a bankfiókokban (x)

  • 2020. június 2. kedd 05:00

Kígyózó sorok, maszkot viselő emberek, plexi falak ügyfél és ügyintéző között - Önnek is ismerős? A koronavírus a banki ügyintézést sem hagyta érintetlenül. Hogyan állt helyt a bankszektor ebben a mindenki számára új helyzetben és milyen változásokkal találkozhatunk, ha a bankfiókba látogatunk? A Magyar Nemzeti Bank (MNB) közreműködésével a bankszektor által bevezetett intézkedésekről szóló összefoglalónkat olvashatják.

Gyorsan reagált a jegybank

Az MNB a járvány kitörése után nem sokkal, már március végén vezetői körlevélben jelezte elvárásait a biztosítók és a pénzintézetek felé a koronavírussal kapcsolatos kockázatok mérséklése érdekében. A jegybank célja ezzel a lépéssel az egészség megőrzése mellett az ügyfelek vagyonának a megóvása, valamint az üzletmenet folytonosságának a biztosítása volt.
Az elrendelt veszélyhelyzetben a bankoknak számos kihívással kell megküzdeniük, hiszen befektetett eszközeik folyamatos monitorozása és a moratóriummal kapcsolatos feladatok mellett a napi működésüket is fenn kell tartaniuk.

Az MNB instrukcióinak megfelelően ezért ugyan számos bankfiók a szokásos módon tart nyitva (néhány kivételtől eltekintve, melyekről a bankok honlapjain lehet tájékozódni), az ügyfelek számát mindenki igyekezett már a kezdetektől fogva korlátozni - ezt szolgálja például a rövidített ügyfélfogadási idő vagy az újonnan bevezetett időpontfoglalás rendszere. A tömött bankfiókok elkerülése érdekében gyakorlatilag mindegyik intézmény a 1,5 méteres távolság megtartására kéri ügyfeleit, mely sok esetben eredményez hosszabb sorokat az épület előtt, hiszen a fiókokban egy ideig még mindössze az ügyintézők számának megfelelő ügyfél tartózkodhat.

Az első, az ügyfelek biztonsága

Mindemellett természetesen a pénzintézetek számára is nagyon fontos az alapvető higiéniai szabályoknak való megfelelés. Ezért mindegyik intézmény elkészítette saját "pandémiás" protokollját, illetve gyakoribbá tették a takarításokat, maszkokat és gumikesztyűket juttattak el az egyes fiókokba, fertőtlenítő folyadékokat helyeztek ki, valamint plexi falakat állítottak fel az ügyintéző pultokon. Az egészségügyi intézkedések között említhető továbbá, hogy a készpénzen keresztül történő közvetett érintkezés elkerülésére a bankok egységesen javasolják fizetéskor a bankkártya paypass funkciójának a használatát. Ennek támogatására a PIN-kód nélküli vásárlások limitje a szokásos 5000 forintról 15 000 forintra emelkedett.

Sikeresen vizsgáztak az online szolgáltatások is

A járvány kirobbanását követően azokban a munkakörökben, ahol ez lehetséges, az általános veszélyhelyzet elrendelésével párhuzamosan otthoni munkavégzést vezettek be a bankok többségénél. Habár a személyes fióki ügyintézés alapvetően biztosított, az intézetek a minél hatékonyabb elektronikus és telefonos csatornák gyors kiépítésére fókuszáltak, az ügyfeleket pedig - amennyiben lehetséges - kérik ezeknek az igénybevételére. A bankok honlapjaikon számos információt és útmutatót bocsátanak az ügyfelek rendelkezésére, mely különösen azoknak nyújt nagy segítséget, akik eddig nem voltak hozzászokva az online banki ügyintézéshez.


 

 

 

(x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk