A Linkedinen jelentették be az örömhírt, hogy a Time Out Market, a világ számos nagyvárosában már bizonyított gasztro piac hamarosan megérkezik Magyarországra.
A családi házak iránti évek óta növekvő keresletet felerősítette a járvány. Ma már az eladó lakóingatlanok iránt érdeklődők több mint 49 százaléka keres lakóházat. 2016-ban csak az vevőjelöltek 34 százaléka szeretett volna házat vásárolni. A legfrissebb, idén eladott ingatlanok adataiból kiderül, hogy egy fővárosi családi ház eladásához átlagosan 109 napra volt szükség, miközben a budapesti lakásoknál ugyanez 111 napot vesz igénybe. Erre pedig még nem volt példa a budapesti piacon, hogy a házak hamarabb találjanak gazdára. A fővároson kívüli piacon a családi házak értékesítése 151 napot vesz igénybe átlagban, de vannak népszerűbb régiók. Például a Nyugat-Dunántúl vagy épp a Dél-Alföld nagyvárosaiban lévő házak ennél “gyorsabbak".
A koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások eredményeként tavaly megnőtt az érdeklődés a kerttel rendelkező eladó családi házak iránt, felerősítve az évek óta tartó trendet - derül ki az ingatlan.com legújabb elemzéséből, amely több mint 450 ezer hirdetés adatai alapján a családi házak és lakások iránti kereslet alakulása mellett bemutatja azt is, mennyi idő alatt kelnek el a különböző lakóingatlanok.
Egyre jobban keresettek
Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője elmondta:
Az eladási oldalt nézve pedig a korábbi években az látszott, hogy a családi házak találtak legkésőbb vevőre, a panel és a téglaépítésű lakások viszont hamarabb keltek el. Ezen a téren is változás történt. Az ingatlan.com - eladás miatt lekerült - hirdetéseinek adataiból látható, hogy a 2020-ban eladott fővárosi családi házak átlagosan 140 nap alatt keltek el, míg az idén gazdára talált házakat 109 napig hirdették a tulajdonosok, azaz rövidebb idő alatt keltek el.
A családi házak népszerűségét bizonyítja, hogy a budapesti téglaépítésű lakások eladási ideje a korábbi évekre jellemző 60-90 napos átlaggal szemben 111 napra nőtt.
- emelte ki Balogh László.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Területi különbségek
Az ingatlan.com elemzéséből kiderül az is, hogy a fővároson kívüli, idén értékesített családi házaknál átlagosan 151 napot kellett várni a vevőkre, a lakások esetében pedig 111 napra volt szükség. Dél-Alföld megyei jogú városaiban lévő családi házak kelendőbbek, 130 nap alatt megtörtént az eladás. Még “gyorsabbak" voltak a közép- és nyugat-dunántúli régió városaiban lévő házak, amelyek alig több mint 100 nap alatt keltek el. A fővároson kívüli lakáspiacon a sorházakat lehet a leggyorsabban eladni: az ingatlan.com-on hirdetést feladó magánszemélyek az idén eladottnak jelölt sorházakat településtípustól függően átlagosan 63-80 nap alatt értékesítették.
Balogh László szerint az eladó házak növekvő népszerűsége két tényezőnek köszönhető. Egyrészt 2019 második felétől kezdve a befektetők aránya a vevők körében folyamatosan csökken, ők pedig legnagyobb arányban társasházi lakásokat vásárolnak. A másik ok a koronavírus-járványban keresendő: a kijárási korlátozások és a széles körben alkalmazott home-office miatt a lakosság egyre inkább a saját kerttel rendelkező és nagyobb alapterületű ingatlanokat keresi.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal