Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban.
Jelentős elbocsátási hullám kísérte a turizmus beszakadását a szállodaiparban. Két nagy cég küldte el az emberek nagyobb részét, de volt olyan, ahol a dolgozók felétől megváltak. A nyár is csak kicsit mérsékelte a folyamatot.
Idén február és szeptermber között közel 27%-kal esett vissza a szállodák dolgozói létszáma, az elbocsátások nyáron sem enyhültek - ez derül ki a G7 összesítéséből. Összességében nem is a tavaszi leállás alatt váltak meg a legtöbb alkalmazottól, hanem a május óta eltelt időben. A legtöbben a nagy láncoknál veszítették el az állásukat. A húsz legnagyobb hazai hotelcég februárban még hajszál híján 8900 embert foglalkoztatott, májusra azonban ez a szám 8000 alá csökkent, szeptemberben pedig már a 6500-at is alig haladta meg.
Az egyik a Danubius, a másik a Hungest Hotels, amíg előbbi az alkalmazottak harmadát, utóbbi a 45%-át küldte el. A Danubius szállodáinak többsége a fővárosban működik, amelynek turizmusát leginkább sújtotta a pandémia. A Hungestnek mindössze két szállodája budapesti, ellenben hét hotelük nem üzemel jelenleg, mert azokar épp felújítják, méghozzá közel 10 milliárd forintos állami támogatással. Arányaiban a legtöbb embertől a csak a fővárosban működő Mellow Mood Hotels vált meg: az alkalmazottai felétől.
A vidéki, különösen Balaton környéki hoteleknél másképp ütemezték a leépítéseket. Február és május között ezek a cégek is elküldték a munkaerő nagyjából tizedét, azóta azonban nem volt érdemi csökkentés, a nyáron vissza is emelkedett a márciusi szintre a foglalkoztatás. Bár ez sem fest feltétlenül pozitív képet, mivel az idényszállodák nyáron jóval több embert szoktak foglalkoztatni, most azonban csak a tavaszi szintig vettek fel embereket ekkorra is - jegyzi meg a portál.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.