Jelenleg egyszerre több, mint 20 féle allergén virágpora található meg a levegőben, többségük országosan tüneteket okozó koncentrációban.
Az ultrafeldolgozott élelmiszer fogyasztása jelentősen növeli a rák, különösen a petefészekrák kialakulásának és halálozásának kockázatát – írta meg a 24.hu a CNN cikke alapján, ami az Imperial College London kutatói által végzett, közel 200 ezer fő adatai alapján készült vizsgálatot taglalta.
Dr. Kiara Chang, a tanulmányban résztvevő kutató szerint ennek oka, hogy az ilyen élelmiszerek gyakran tartalmaznak egészségtelen adalékanyagokat a textúra, a szín vagy az íz megváltoztatására. Az ételek ezen kategóriájába olyan élelmiszerek tartoznak, mint az előre csomagolt levesek, szószok, a fagyasztott pizza és egyéb készételek, a hot dogok, kolbászok, sültkrumpli, üdítők, bolti sütemények, cukorkák, fánkok, és a fagylaltok.
A tanulmány az ultra-feldolgozott élelmiszerek fogyasztása és 34 különböző ráktípus közötti összefüggést vizsgálta egy 10 éves időszak alatt. A kutatók 197 426 ember étkezési szokásairól szóló információkat vizsgálták 2006 és 2010 között. Ezen emberek étrendjében 9,1 és 41,4 százalék közötti volt az ultrafeldolgozott élelmiszerek aránya. Az adatokat ezután összehasonlították olyan orvosi feljegyzésekkel, amelyek a rákos megbetegedések és a rákos halálesetek listáját is tartalmazta. A szakemberek azt találták, hogy minden 10 százaléknyi növekedés ezen élelmiszerek fogyasztásában 2 százalékkal növeli a rákos megbetegedés kockázatát, valamint 19 százalékkal növeli a petefészekrák kialakulásának kockázatát. Ugyanilyen növekedés mellett a rákos megbetegedés miatti halálozás kockázata 6, a petefészekrákhoz kapcsolódó halálozás kockázata pedig 30 százalékkal nőtt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani