A két évvel ezelőtt bevezetett 25 év alattiaknak járó szja-kedvezmény a mai napig viták tárgyát képezi.
A válság és infláció az étrendkiegészítők és vitaminok piacát is elérte, az emberek sokkal jobban meggondolják, hogy mire költenek, a megelőzésen próbálnak spórolni. A visszaesés okait és következményeit összegezte Jánvári András e-kereskedelmi szakértő, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.
Nem foglalkozunk az egészségmegőrzéssel, ezen próbálunk spórolni. A vitaminokkal kapcsolatos internetes keresési eredmények alapján folyamatosan vizsgáljuk a tendenciákat, hogy mire számíthat a piac. Októberben még bíztunk benne, hogy mégsem lesz akkora visszaesés, mint amire ezekből az adatokból lehetett következtetni, azonban a novemberi adatok alapján már látni lehet, hogy az emberek a jelenlegi gazdasági helyzetben a megelőzést költségként értékelik, nem pedig befektetésnek az egészségbe, – mutatott rá Jánvári András.
Mint mondta, a tavalyi négy hetes időszakot összehasonlítva az ideivel világosan látható, hogy egy évvel ezelőtt nagyságrendekkel többet kerestünk olyan kulcsszavakra, mint C-vitamin, D-vitamin, cink, szelén és immunerősítő. A C-vitamin 40%-os, a D-vitamin 50%-os, a cink szintén 50%-os, a szelén 30%-os, az immunerősítő pedig 30%-os visszaesést produkált.
Elmaradnak a vásárlási trendek eredményei a korábbiaktól
Az adatok annál inkább aggasztónak tűnnek, mert idén szeptemberben annyiszor kerestek a felhasználók ebben a témában, mint idén novemberben. Ez azért meglepő, mert a Covidot megelőző években az volt a jellemző, hogy szeptemberben elindult az emelkedés, október-novemberben csúcsosodott, majd a január-februári időszakban ismételten elérte ezt a pontot.
Egyedül november végétől december végéig volt enyhülés, amikor az emberek a karácsonyi időszakkal foglalkoztak. Idén azonban azonosak a szeptemberi, októberi és novemberi adatok, összesítve csupán 1-2%-os eltérés van közöttük, ami korábban nem volt jellemző
– mondta el a Multi-vitamin.hu ügyvezetője. A Covid megjelenésével és elterjedésével párhuzamosan a cégek elkezdtek vitamint vásárolni, amit a dolgozóik részére szereztek be, ezzel is támogatva az egészségmegőrzésüket. Ez a betegségmegelőzésen túl egy fontos üzenet is a kollégák felé arról, hogy gondoskodnak róluk.
Úgy tűnik, hogy idén ősszel ez a trend is elkezdett visszaesni, mindenütt elkezdték visszafogni az elhagyható költségeket, és sok cégvezető ítélete szerint ez a juttatás ebbe a kategóriába esik
– hívta fel a figyelmet a szakértő.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez azért nem egy jó tendencia, mivel minden munkahelyen maga a betegség a legdrágább
– tette hozzá Jánvári András. A szakemberek is rég hangsúlyozzák, hogy idén még nagyobb influenzajárvánnyal kell majd szembe nézni, mivel az elmúlt két évben ezek elmaradtak a Covid miatti korlátozások és lezárások miatt.
Idén már visszatértek az emberek a korábbi szokásaikhoz, kevésbé figyelünk oda a távolságtartásra, nem hordunk maszkot, így sokkal kevésbé tudunk védekezni a vírusokkal szemben. Az influenzajárványok január-februárban szoktak igazán tombolni, mikorra a szervezet D-vitamin szintje teljesen kiürül, így különösen fontos pótolni a D-vitamint, de a C-vitamin pótlására is buzdítanánk mindenkit. A vitaminok ajándékozása azért is megfontolandó, mert a jelenlegi időszakban ez a költség az alkalmazottak pénztárcájában hátrébb szorul, így viszont a cégvezetők garantáltan egészséget ajándékozhatnak kollégáiknak
– hangsúlyozta a szakértő.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önkénteseket keresnek az utcai sportok budapesti olimpiai fesztiváljára
- Sokkoló videón, ahogy a maláj légierő helikopterei a levegőben ütköznek
- Kőbányán is vége az ellenzéki egységnek – a Momentum külön indul
- Ilyen ellenőrzésekre számíthatnak a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók
- Korrupcióval gyanúsítják az ukrán mezőgazdasági minisztert
- Gigantikus ukrajnai fegyverszállítási bejelentésre készül a brit kormányfő